نردبان امید

نردبان امیدme88.loxblog.com

 

امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری طی سخنانی گفت: سال 88 دشمنان انقلاب و نظام به فکر براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتادند، فتنه گران داخلی با حمایت همه جانبه دشمنان خارجی تلاش بسیاری کردند تا ازاین موقعیت در جهت براندازی نظام بهره ببرند اما مردم آگاه ،هوشیار و همیشه در صحنه، با راهپیمایی 9 دی و با به رخ کشیدن بصیرت خود نشان دادند انقلاب اسلامی ایران چه پشتوانه عظیمی دارد.

وی افزود: رخداد و واقعه عظیم نهم دی ماه نشان داد مردم ما هوشیار و آگاه هستند،مردم آگاه بودند که دشمن چه هدفی دارد و این یعنی همان بصیرت ،بصیرتی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری قطب نمای حرکت مردم است.

وی در ادامه گفت :در واقع قطب نما و چراغ راهنما وهدایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری و ولایت است که مسیر انقلاب را روشن و نمایان می کند.

وی خاطرنشان کرد:روز نهم دی ماه یوم الله است چون روزی است که مردم در صحنه گوشه ای از پیروزی حق بر باطل را نشان دادند، روز نهم دی ماه در واقع روز پیروزی حق بر باطل بود.

وی در ادامه به تبیین شعار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران"راه ما راه حسین(ع)است"پرداخت و گفت: امام حسین(ع) با فریاد هیهات من الذله در مقابل دشمنان ایستاد، نیروی دریایی ارتش هم با انتخاب شعار "راه ما راه حسین(ع) است" اعلام می کند که برای دفاع از مرزهای آبی کشور در هر جایی که باشد زیر بار ظلم نمی رود و مردانه می ایستد و ماموریتش را انجام می دهد.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 14 دی 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

  دیدار جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب فرمودند: جوانهای مؤمن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آنها، در هر کجا باشند پشتیبانی می‌کنم و وظیفه رؤسا و مسئولین دانشگاهها و وزرای مربوطه، حمایت مضاعف از ایشان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) با جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف دیدار کردند و در این دیدار، مدال‌های کسب شده از سوی نخبگان در مسابقات و المپیادهای کشوری و جهانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا شد.

رهبر انقلاب اسلامی، دیدار با جمعی از نخبگان جوان علمی کشور را، باز شدن پنجره‌ای به سوی یک باغ دلگشا و ورود هوای تازه، و فروزان‌تر شدن امیدها به تحقق اهداف والای نظام و کشور، توصیف کردند و گفتند: من شکرگزار خداوند متعال به سبب وجود جوانهای خوب، صالح و نخبه کشور هستم و این جوانان نیز باید شکرگزار نعمت نخبگی و ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای خود باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای مطالب مطرح شده از جانب نخبگان علمی را مطالبی پخته، صحیح، دقیق و منطبق با آرمانها خواندند و تأکید کردند: هسته‌های نخبگی که همچون گلخانه‌هایی در سراسر کشور پراکنده هستند، قطعاً آینده کشور را سرشار از عطر علم و تجربه و استعداد و تدین و انقلابی گری خواهند کرد.

ایشان با اشاره به فراگیر شدن گفتمان تولید علم در کشور و پدیدار شدن نتایج عملی آن، افزودند: تلاش و حرکت علمی در کشور به هیچ وجه نباید کُند یا متوقف شود بلکه باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی مدال‌های نخبگان علمی را بسیار با ارزش و نماد استعداد درونی و هویت والای این جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: ارزش معنوی این مدال‌ها بسیار بالاتر از ارزش مادی آن است و به همین دلیل من مدال‌های اهدایی جوانان نخبه را  با کمال میل و با افتخار می پذیرم اما بعد به خود آنان باز خواهم گرداند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، موضوعِ تعهد دینی و انقلابی را در کنار تلاش علمی بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمانهای والای معنوی و انقلابی، زمینه‌ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه و دنیای اسلام و جهان خواهد بود.

ایشان دلیل شکافها، کمبودها و سستی‌های کنونی بنیان تمدن غرب را با وجود پیشرفت‌های فراوان مادی آن، نبود معنویت و آرمانهای الهی دانستند و گفتند: انحراف‌های گوناگون فکری، عملی و اخلاقی، متلاشی شدن بنیان خانواده، خشونت روزافزون، فساد اخلاقی و خودکشی‌ها در جوامع غربی به‌ویژه آمریکا، ناشی از همین موضوع است، برخی از متفکرین و اندیشمندان آمریکایی صراحتاً به این شکافها و آسیب ها و نبود اخلاق، اذعان می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خشونت‌های روزافزون در جامعه امریکا و کشتار به‌وسیله سلاح، افزودند: آدمکشی و رواج اسلحه در آمریکا به یک مشکل جدی تبدیل شده است که علاج آن، توقف استفاده از سلاح در میان مردم است اما به دلیل سلطه مافیای کمپانی‌های اسلحه‌سازی در آمریکا، هیأت حاکمه این کشور جرأت غیرقانونی کردن استفاده از سلاح را ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «اهتمام جدی به آرمانهای دینی و الهی و تعهد انقلابی» را لازمه پیشرفت واقعی کشور دانستند و تأکید کردند: این موضوع باید در همه عرصه‌های کشور اعم از اقتصاد، سیاست، کار علمی، اداره کشور و گزینش مدیران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایشان سومین عامل برای پیشرفت کشور را، «ثبات و ایستادگی در راه دین و انقلاب» برشمردند و گفتند: انجام کارهای بزرگ همچون پیروزی انقلاب اسلامی و یا موفقیت در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین مقابله با فشارها و تعارض‌ها علیه نظام اسلامی، به دلیل انسانهایی بوده است که دارای ثبات قدم و ایستادگی بودند و در مسیر دین و انقلاب دچار انحراف و تزلزل نشدند و از افراد متزلزل در راه دین و انقلاب باید حذر و پرهیز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، «حضور جهادی» در عرصه‌های گوناگون، خصوصاً میدانهای تأثیرگذار برای آینده کشور را از دیگر عوامل موفقیت و پیشرفت دانستند و افزودند: اقدام جهادی به معنای خسته نشدن در مقابل سختی‌ها و موانع، و ایمان به مسیر و حرکت براساس فکر و منطق است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نسل جوان کنونی را بسیار تواناتر، آگاه‌تر و هوشمندتر از نسل اول انقلاب برشمردند و با اشاره به جنبش دانشجویی تأکید کردند: جنبش دانشجویی به معنای حرکت جهادی در مسیر و در خدمت آرمانهای انقلاب است و نه بر ضد آرمانها سخن گفتن.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: من جوانهای مؤمن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آنها، در هر کجا باشند پشتیبانی می‌کنم و وظیفه رؤسا و مسئولین دانشگاهها و وزرای مربوطه، حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاهها است.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 14 دی 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امیر غلامرضا شیرانی فرماندهی مومن ، متعهد، مخلص، منضبط ، متفکر ، ولایتمدار، ایثارگر و شهادت طلب بود.

 

دریادار سیاری در حاشیه مراسم چهلم شهادت شیرانی افزود: از زمانی که تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اقتدار دریایی در شمال اقیانوس هند تا مدار ده درجه و توسعه سواحل مکران ابلاغ شد، امیر شیرانی اولین فرمانده منطقه دوم ولایت جاسک در این سواحل بود که فعالیت خود را برای تحول آن منطقه آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ با وجود محرومیت ها و محدودیت ها خانواده خود را در این منطقه مستقر کرد و الگویی شد برای دیگر کارکنان که بتوانند با خانواده خود منویات فرماندهی معظم کل قوا را عملی کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با گذشت بیش از 8 سال از این ماموریت اگر شرایط امروز را با آن روزها مقایسه کنیم مشخص می شود که تا چه اندازه در این منطقه برای توسعه سواحل مکران عمران و آبادانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این شهید در مردم داری هم انسانی پیش رو بود و هر کمکی برای بهداشت ، خوراک و رفت و آمد مردم منطقه در توانش بود دریغ نمی کرد .

دریادار سیاری گفت: اگر امروز نیروی دریایی مقتدر ما در خلیج عدن و نقاط دورتر حضور یافته و با دزدان دریایی به مقابله برمی خیزد نقش محوری آن با منطقه دوم ولایت جاسک به فرماندهی امیر شیرانی بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی، انسان توانمندی را از دست داده است گفت: البته شهادت امیرشیرانی برای او و نیروی دریایی از نگاه دیگر باعث افتخار است و مهمترین کار ما باید الگوگیری از آن بزرگوار و ادامه عملی راهش باشد که این مهم را کارکنان و نیروهای جان بر کف نیروی دریایی همواره به آن همت می گمارند.

 

 امیر دریادار حبیبالله سیاری همچنین در مراسم معارفه دریاداردوم شریفی بر اهمیت دریا اشاره کرد و گفت: دریا برای همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست‌های کلان نظام در توسعه و آبادانی سواحل مکران و نیز تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این موضوع گفت: توسعه سواحل مکران علاوه بر پیشرفت سیستان و بلوچستان بر روند توسعه کشور نیز موثر است، از این رو در شناساندن این خطه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و خوشبختانه مساله سواحل مکران امروز در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گنجانده شده است.

وی به تعامل نیروی دریایی با همتایان جهانی خود اشاره  کرد و گفت: یکی از نمونه‌های اخیر این تعامل میزبانی نیروی دریایی ارتش از ناو گروه ایتالیایی بود.

امیر دریادار سیاری ضمن اشاره به سواحل گسترده ایران آنها را موهبت های الهی دانست که سبب شده ایران کشوری دریایی باشد.

وی افزود: همه کشورها از دریا برای قدرتمند شدن استفاده می کنند و ما نیز به واسطه سواحل آبی طولانی به دنبال نهایت استفاده از این موهبت الهی هستیم.

در پایان این مراسم امیر دریادار دوم شریفی نسب به عنوان فرمانده جدید منطقه سوم دریایی نبوت معرفی و از خدمات فرمانده پیشین این منطقه، امیر دریاداردوم شفیعی قدردانی شد.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 7 آبان 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 رونمایی از سامانۀ موشکی بُرد بلند اس 300 در تاریخ 29 فروردین 1395 در ایران

موافقت روسیه با تحویل سامانۀ دفاعی اس 300 به ایران، نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته‌است. مسکو سال 2010 تحت فشار غرب قرارداد تحویل اس 300 به ایران را لغو کرد.

با این وجود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فروردین امسال تحریم یادشده را لغو کرد.

روسیه نخستین اجزای سامانۀ موشکی اس 300، لوله‌های موشک و تجهیزات راداری را آوریل 2016 (فروردین) به ایران فرستاد.

انواع مختلفی از سامانۀ دفاعی اس 300 با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده‌است.

هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان فعال‌سازی این سامانه‌، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

سامانۀ اس 300 قادر به نابود کردن اهداف بالستیک است.

این سامانه می‌تواند هواپیماهای دشمن را در فاصلۀ 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ناو ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال اسکورت یک کشتی تجاری در آبهای بین المللی(عکس آرشیوی)

ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیراً در یک مأموریت بین‌المللی راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه، 14 مهر ماه یعنی در همان روزی که ناوگروه 43 از مأموریت پاکستان به کشور بازگشت، راهی این مأموریت شده است.

در این مأموریت، ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر است، ابتدا راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب می‌شود و مدتی را برای حراست از کشتی‌های تجاری عبوری از این منطقه که همواره مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، در منطقه خلیج عدن حضور خواهد داشت.

سپس برای انجام یک مأموریت دیگر و با هدف رساندن پیام دوستی ملت ایران، راهی آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند شده و از مسیر آب‌های آزاد در نزدیکی سواحل سومالی، راهی تانزانیا می‌شود.

پس از توقف چند روزه در سواحل تانزانیا و انجام مراحل و تشریفات سیاسی و بین‌المللی در این کشور، ناوگروه 44 در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به آفریقای جنوبی و سواحل غربی این کشور که در اقیانوس اطلس واقع است، نیز اعزام خواهد شد.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت:نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست

حبیب‌الله سیاری

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست اما آنان می گویند به خواست برخی کشورها برای برقراری امنیت در آبهای خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و برای توجیه این حضور به بحث ایران هراسی دامن می زنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که آنان هر جا حضور داشته باشند آنجا ناامنی ایجاد شده است. امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران توانمندی برقراری امنیت در آب های منطقه را دارد.

سیاری ادامه داد: تحرکات بیگانگان در منطقه به دقت رصد می شود و می دانیم هر ناو آنها کجا و مشغول چه کاری است. اجازه نمی دهیم آنان به مرزهای ما نزدیک شوند و اگر این اتفاق بیفتد مانند گذشته با آنان برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل خودکفایی در پرورش نیروی انسانی، نگهداری، تعمیر و تولید تجهیزات و تاکتیک ها و رزمایش ها با هیچ نیروی دریایی منطقه قابل مقایسه نیست. دکترین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دفاعی اما مبتنی بر توان بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: به دنیا نشان دادیم که هر کس به منابع یا منافع ما در دریا تعرضی داشته باشد ضرر می کند و به این دلیل کسی به خود جرأت تعرض نمی دهد.

سیاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی دریایی ایران بالاترین سطح فن‌آوری را دارد گفت: حضور ما در آب های بین المللی نشان می دهد نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی نه تنها زمین گیر نشده است بلکه در دریاهای آزاد نیز حضور دارد. این حضور الهام بخش و امیدآفرین برای کشورها و حفظ حضور در مجامع بین المللی است. حضور در آبهای بین المللی توان، قدرت و فنآوری نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوهای نیروی دریایی تا تنگه جبل الطارق و آبهای اقیانوس آرام تا تانزانیا و چین رفته‌اند، افزود: در آینده نزدیک به سمت آفریقای جنوبی حرکت می کنیم و پس از دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حضور خواهیم یافت. دریانوردی ما در آب های آزاد بر اساس قوانین دریانوردی بین المللی است.

سیاری افزود: تمرین یک روزه خوبی را با ناوگروه ایتالیایی که در سواحل ایران مستقر است انجام دادیم و اکنون چهار فروند ناو و یک بالگرد کشورمان در سواحل پاکستان میهمان این کشور هستند. اینگونه فعالیت ها در جلوگیری از تبلیغات برای ایران هراسی مؤثر است.

وی ادامه داد: زمانی که فرماندهی نیروی دریایی ارتش را به عهده گرفتم وضع این نیرو خوب بود اما مأموریت و راهبرد ما بر اساس حضور در آب های عمیق و اقیانوس ها تغییر کرد. برای سه دهه پیشرفت نیروی دریایی برنامه ریزی شده است و اکنون در جایگاهی منطبق با برنامه ریزی ها قرار داریم.

سیاری افزود: امنیت در دریاهایی که منافع ایران در آن وجود دارد باید تأمین شود و این راهبرد ماست. دریای عمان و سواحل مکران که کشورمان را به آبهای آزاد متصل می کند می توانست موجب پیشرفت بیشتر کشور شود اما از این ظرفیت استفاده نشده است در حالی که 90 درصد صادرات و واردات کشور از دریا انجام می شود.

وی تصریح کرد: سواحل مکران با توجه به متصل بودن به آب های آزاد باید آبادترین منطقه کشور می شد. توسعه دریامحور برای جبران ضعف ها و کاستی ها باید اجرا شود زیرا یک هزار کیلومتر سواحل مکران، 1000 کیلومتر ساحل در خلیج فارس و حدود 800 کیلومتر ساحل در شمال کشور داریم.

سیاری افزود: نیروی دریایی، پیشرو در توسعه سواحل مکران و اکنون در شش منطقه این سواحل مستقر شده و در حال ساخت و ساز در آن مناطق است. نیروی دریایی هزاران نفر از پرسنل خود را در سواحل مکران ساکن و امنیت را برای اقتصاد کشور در دریا فراهم کرده است.

وی درباره دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: به این حماسه چندان پرداخته نشده و و مورد بی مهری قرار گرفته است. فعالیت های نیروی دریایی نیز در دوران دفاع مقدس از جمله نابودی نیروی دریایی دشمن در شصت و هفتمین روز نخست جنگ و حمایت از 10 هزار نفر نفتکش در آن دوران برای سر پا ماندن اقتصاد کشور نادیده گرفته شده و به هیچ کدام از آنها پرداخته نشده است.

سیاری گفت: دستیابی به نیروی دریایی راهبردی، برجسته و ممتاز افق آینده ماست و برای آموزش نیروی انسانی مناسب در دریاهای آزاد و تولید تجهیزات برای حضور در این دریاها برنامه ریزی کرده ایم.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین ارتش

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما علیرغم میل دشمنان با استناد بر جهاد کبیر و با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن تکریم شهدای مدافع حرم، جانبازان، ایثارگران و مدافعان حریم اسلام اظهار داشت: چرا جنگ به ما تحمیل شد؟ یک علت اصلی داشت و یکسری علل تشدید کننده و تسریع کننده.

وی ادامه داد: علت اصلی ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی با ماهیت الهام بخشی، الگوسازی، آرمان گرایی، عدم اطاعت از طواغیت و با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسید و نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار با پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا تمام الگوها و برنامه های تمامیت خواهانه خود را نقش بر آب دید.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بنابراین این دو قطب مثل رویارویی همیشگی حق و باطل رو در روی هم قرار گرفتند و این علت اصلی بود، ادامه داد: اما یک علت تسریع کننده نیز بود که اردوی استکبار با برآورد غلط انقلاب اسلامی را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کردند و با این محاسبه به واسطه حیوان دست اموز خود صدام جنگ را علیه ملت ایران آغاز کردند.

وی ادامه داد: این نکته بسیار مهمی است و به شهادت تاریخ نظام وحشی سلطه وقتی ملتی را فاقد قدرت دفاعی ببیند بر اثر طبیعت متجاوز خود به او حمله خواهد کرد. دزد وقتی خانه ای را بدون دفاع، حصار و مانع ببیند به حریم خانواده و ناموس وارد خواهد شد و به ارزشمندترین دارایی ها دست درازی خواهد کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالمند و به همین دلیل مدام به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد قدرت دفاعی ما هستند اما ما علیرغم میل آنها با استناد بر جهاد کبیر با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

موسوی با طرح این سوال که طرفین جنگ چه کسانی بودند؟ گفت: دفاع ما، دفاع یک ملت یک شکل، تنها، مظلوم و بدون پشتیبان اما متکی به خدا در برابر تمام قدرت های ظالم آن روز بود. یادمان باشد ما در طول ۸ سال دفاع مقدس نه فقط با ماشین جنگی صدام بلکه با یک ائتلاف بین المللی از شرق و غرب عالم جنگیدیم و پیروز شدیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این سوال که چطور در یک جنگ نابرابر طرف محدودتر پشت طرف به ظاهر توانمندتر را به خاک می رساند و پوزه او را به زمین می مالد؟ افزود: این برجسته ترین درس دفاع مقدس است.

وی افزود:‌ کار بزرگ حضرت امام این بود که انگیزه نبرد را به فراتر از آب و خاک ارتقا داد،‌ با رهبری حضرت امام در آن 8 سال همه مردم کنار هم قرار گرفتند، برای این حماسه بزرگ هر آنچه که می‌شد از عده و عُده جمع شدند تا به پیروزی برسند. در این تکه از تاریخ، جمع کثیری از مؤمنین هر آنچه داشتند از اموال و انفس به میدان آوردند تا به پیروزی رسند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این همایش خوبان همه انسان‌های عزیز حاضر بودند اما حتی یک من هم وجود نداشت،‌ عشاق لقاء خدا پشت این درب نام نداشتند، همه نام او بود، تصریح کرد:‌ اینگونه بود که دفاع مقدس شکل گرفت تا حجتی برای آیندگان شود، این رمز پیروزی ملت ایران در جنگ 8 ساله بود؛‌ درس دفاع مقدس برای ما تکلیف و وظیفه را از همه چیز بالاتر دانستن است؛ خود را فرع بر هدف دانستن و انسجام و اتحاد نفوذناپذیر و تبعیت از رهبر انقلاب و بی‌اعتمادی به دشمن و داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و امید و باور به خداوند متعال است.

امیر موسوی اذعان کرد: این درسی است که حضرت امام (ره) سرمشق آن را نوشتند و مقام معظم رهبری خلف صالح آن امام بزرگوار به بهترین نحو آن را ادامه دادند و انقلاب سربلند اسلامی را بر قله عزت و افتخار نشاندند.

وی ادامه داد: این همان درس بزرگی است که دفاع مقدس به ما و به دشمنان ما و به انسان‌های تشنه عالم داد، هر ملتی که با ایمان به خداوند بر سر آرمان‌های والای خود ایستادگی و مقاومت کند و از منافع حقیر خویش بگذرد و هدفش را رضای خدا قرار دهد،‌سرانجام در هدف مقدس خود بدون تردید پیروز خواهد شد و هر قدرت ظاهری با هر امکانات و تجهیزاتی که داشته  باشد، با هر هیمنه و توانی که داشته باشد، وقتی برای منافع پست دنیوی و مادی و حیوانی و ظلم و ستم می‌جنگد آنگاه که در برابر اراده پولادین ملتی مؤمن قرار بگیرد، همچون خانه عنکبوت خواهد ریخت و ما در این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این فرو ریخت‌های عبرت‌آموز فراوان دیده‌ایم و درس دفاع مقدس برای دشمنان ما و در رأس آنان زوج خبیث آمریکای جنایتکار و رژیم نحس و نجس و کودک‌کش صهیونیستی و شجره ملعونه این است که اگر دیگر بار با اطلاعات غلط بخواهند شانس خود را بیازمایند، پاسخی غیر منتظره‌تر از آنچه که تا کنون دیده‌اند، دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح و ملت ایران امروز ده‌ها بار مجهزتر، آب‌دیده‌تر و آماده‌تر و مصمم‌تر هستند، دشمنان ما بفهمند و ملت خود را فریب ندهند و جان و مال آنها را نابود نکنند، اینجا ایران است، خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی،‌ کشور ولایت و امامت و این ملت درس‌آموخته دفاع مقدس است و عزت مؤمنانه خود را با هیچ چیزی تعویض نخواهد کرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 2 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 رژهد در مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تهران رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر ادامه آزمایش های نظامی و رزمایش های نیروهای مسلح طبق جدول و زمان بندی تعیین شده تاکید کرد.

رژه بزرگ ۳۱ شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و  وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران صبح امروز در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

فرماندهان ارشد نظامی از جمله سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم حضور دارند.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 31 شهريور 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 روسیه در پایگاه هوایی همدان

سپوتنیک به نقل از  یک روزنامه چاپ روسیه مدعی شد که مسکو و تهران هم اکنون در حال رایزنی با هدف استقرار دوباره بمب افکن های روس در پایگاه هوایی همدان هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، روزنامه «ایزوستیا» (Izvestiya) به نقل از یک منبع نظامی و دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود در این باره نوشت: گفته می شود که هر دو کشور ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) برای استقرار احتمالی جنگنده های روسی هستند. یگان هوایی راهبردی آنتونوف An-۱۲۴ و ایلیوشین Il-۷۶ با بیش از بیست پرواز همدان را برای میزبانی بمب افکن های روسی سوخو- ۲۴ و توپولوف Tu-۲۲M۳ آماده می کنند. مهم ترین گام در این مسیر استقرار تسلیحات کافی هواپرتاب و جابجاسازهایی است که برای تجهیز تسلیحات هوایی بر هواپیماها لازم است.

 «ایگور زُتوف» عضو کمیته دفاعی دومای روسیه نیز در این باره به روزنامه «ایزوستیا» اعلام کرد: هر گونه اقدام شامل استقرار مجدد نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی همدان در راستای مبارزه با تروریسم مطلوب خواهد بود.

 


 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 20 شهريور 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

غلامرضا شیرانی

پیکر مطهر شهید دریادار غلامرضا شیرانی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و مردم شهیدپرور اصفهان از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.

پیکر مطهر شهید دریادار غلامرضا شیرانی ظهر امروز با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش  از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان بر پیکر این شهید والامقام نماز خواند.

حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان، سردار مجتبی فدا جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج)، تعدادی از مدیران استانی، جمعی از فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهیدپرور اصفهان در این مراسم حضور داشتند.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 20 شهريور 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در میدان صبحگاه فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش مسئولیت برقراری امنیت در آب‌های آزاد را برعهده دارد، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح در منطقه است.

وی با بیان اینکه اقدمات آموزشی و پژوهشی خوبی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت انجام شده است، بیان کرد: از این اقدامات بسیار مناسب تشکر می‌کنم و راه و روش نیروی دریایی راه امام حسین(ع) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی مطابق فرمایش مقام معظم رهبری یک نیروی راهبردی است، تصریح کرد: باید به چشم نیروی راهبردی به نیروی دریایی ارتش نگریسته شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی از منافع ایران در آب‌های آزاد دفاع می‌کند، تصریح کرد: در سواحل دریایی شمال و جنوب کشور دریادلان ما با تمام توان خود حاضرند و در برابر هرگونه تهدیدی آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه 90 درصد از صادرات و واردات منطقه از خلیج عدن انجام می‌شود، مطرح کرد: برای برقراری امنیت در خلیج عدن، ناوشکن‌های ما حاضر هستند و ایثارگرانه از منافع کشور دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ناوشکن‌های ما امنیت را در خلیج عدن تأمین کردند.

دریادار سیاری نیروی دریایی را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه آب‌های آزاد عنوان کرد و گفت: افتخار می‌کنیم شعار ما راه حسین(ع) است و ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آنچنان خدمت کنیم که مظهر اقتدار مردم و نظام جمهوری اسلامی باشیم، بیان کرد: موظف هستیم سه شاخصه ایمان, شجاعت و ارتقاء علم و دانش که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایمان رزمندگان ما باید بالا باشد، عنوان کرد: باید سطح معنویت و بصیرت رزمندگان ما افزایش یابد و با داشتن ایمان می‌توانیم در برابر هر قدرتی قرار بگیریم.

دریادار سیاری شجاعت و سلحشوری را دومین ویژگی از نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: سومین شاخصه ارتقاء سطح علم و دانش است و امروزه در نیروی دریایی با تجهیزات جدید سر و کار داریم و نیروی دریایی بالاترین سطح فناوری تجهیرات را دارد.

وی تاکید کرد: باید ایمان, شجاعت و علم و دانش خود را بالا ببریم تا شایستگی سربازی ولایت را داشته باشیم و تا زمانی که آماده باشیم اجازه تعرض به دشمن را نمی‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امنیت امروز ما به خاطر آمادگی نیروهای مسلح است.

مراسم دانش‌آموختگی دوره 93 دانشجویی و دانش‌آموزی 186 فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریابی ارتش در این مرکز آموزشی برگزار شد.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 سردار باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل کمیته‌های مشترک مرزی و رایزنی و تبادل‌نظر در ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای میان ایران و عراق را یک موضوع مهم و ضروری دانست.

فالح فیاض دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق عصر امروز با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، با سردار سرلشکر محمد باقری دیدار و و درخصوص اوضاع و شرایط حاکم بر منطقه و روابط فیمابین دو کشور گفتگو کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش و حشد الشعبی عراق در بیرون راندن تروریست‌ها از شهر فلوجه و دیگر مناطق عراق و امیدواری برای آزادسازی موصل، از پیشرفت ثبات و امنیت در این کشور، اظهار خرسندی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حضور حشد الشعبی را به جهت پیوندها عمیق و ناگسستنی با مردم در کنار ارتش عراق را تضمین‌کننده اقتدار، امنیت و ثبات داخلی این کشور دانست.

باقری در ادامه بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری‌های دفاعی در ابعاد و سطوح مختلف با ارتش و کشور عراق تأکید و اظهار داشت: پیوستگی تاریخی، فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران با کشور و مردم عراق می‌تواند ضامن اتحاد،‌ دوستی و برادری هرچه بیش‌تر دو کشور و نیروها مسلح در برابر تهدیدات مشترک باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکپارچگی کشور و ملت عراق و مقابله با هرگونه گرایش‌های تجزیه‌طلبانه و تفرقه‌انگیز را ازجمله خواسته‌های جمهوری اسلامی دانست.

باقری اضافه کرد: امیدواریم ارتش عراق هرچه سریع‌تر بتواند با بیرون راندن تروریست‌ها از موصل و دیگر مناطق این کشور، اقتدار فراگیر خود را بر تمامی سرزمین عراق اعمال کند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 کودتای 28 مرداد

مقام معظم رهبری در تحلیل کودتای ۲۸ مرداد خاطرنشان می‌کنند که مصدق برای خارج شدن از دشمنی‌های انگلیس و ملی شدن صنعت نفت به دامن آمریکا پناه برد و همین اعتماد باعث کودتا و سقوط او از صدارت شد.

 گروه دین و اندیشه: در چند سال گذشته وقتی به سخنان مقام معظم رهبری توجه می‌کنیم یکی از چندین مواردی که ایشان در سخنرانی‌هایشان بالاخص بعد از توافقاتی که در برجام صورت گرفته است، تکرار می کنند، عدم اعتماد به غرب و آمریکا است. ایشان تأکید می کنند که طرف‌های غربی بالاخص آمریکا کسانی هستند که هیچگونه اعتمادی در تمامی امور چه امور منطقه‌ای و داخلی نمی‌توان به آنها داشت.

در این مجال به چند مورد از سخنان ایشان در مورد عدم اعتماد به غرب بالاخص آمریکا اشاره می‌کنیم:

»خب، یک تصوّر غلطی در اینجا وجود دارد و آن این است که «ما با آمریکا می‌توانیم کنار بیاییم؛ با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات را حل کنیم»! خب این تصوّر، تصوّر درستی نیست. ما نمی‌توانیم به توهّم تکیه کنیم، باید به واقعیّتها تکیه کنیم «.۳

شاید بتوان یکی از ادله‌های مهم نظرات ایشان را الگو و درس گرفتن از تاریخ دانست. تاریخ ایران پر است از این دست الگوها که بارزترین و روشن‌ترین این الگوها حادثه‌ تلخ کودتای ۲۸ مرداد و برکناری مصدق است که به خاطر همان اعتمادی است که مصدق و نهضت ملی به آمریکا کردند و موجب منحل شدن و سرنگونی مصدق گردید.

 بررسی اسناد و مدارک موجود مؤید آن است که دکتر مصدق در طول زمامداری خود در جهت توسعه نفوذ امریکا در ایران تلاش کرده است. در جریان نهضت ملی نفت، جبهه ملی برای رفع مشکلات اقتصادی که در درگیری با انگلستان پیش آمده بود، سیاست بهره‌گیری از امکانات و کمک‌های امریکا با استفاده از تضاد موجود بین منافع امریکا و انگلیس را در پیش گرفته بود و برای اجرای این سیاست، میدان جدیدی را برای فعالیت های حزب توده فراهم ساخت تا از این طریق با بزرگ نشان دادن خطر حزب توده، حمایت از جبهه ملی را برای امریکا ضروری نشان دهد.۴

مقام معظم رهبری نیز در تحلیلی که از کودتای ۲۸ مرداد و شکست نهضت ملی داشتند، خاطرنشان می‌کنند که مصدق برای خارج شدن از دشمنی‌های انگلیس به خاطر مسائل ملی شدن صنعت نفت به دامن آمریکا پناه برد که همین اعتماد باعث کودتا و برداشتن او از صدرات شد.

»حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را که منبع ثروت ملّی کشور بود، از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود. در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند و [کودتای] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند «۵

بنا بر اصل عبرت گیری از حوادث و رویدادهای تاریخی و با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان گفت که حرکت و جنبشی در جامعه ایران موفق است و می تواند عدالت اجتماعی، امنیت، ‌ آزادی و ارزشهای متعالی و رفاه را برای مردم تأمین می کند که: الف. پشتوانه و صبغه‌ مذهبی داشته و در تمام امورات نتیجه و هدف نهایی را با کمک و استمداد الهی پیگیری کند.

یکی از اصول و زیر بنایی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی در کشورما رویکرد و نگاه توحیدی داشتن است که تمام امورات به دست خداوند بوده و انسان باید در تمام کارهای خود با توکل به خداوند و اعتماد بر او برنامه ریزی کرده و اهدافی برای خود تعیین کند که مصداق بارز آن «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدْراً [طلاق/۳] و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می کند خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.»

مقام معظم رهبری در مورد اعتماد بر خدا نه به خلق در امورات جامعه می‌فرمایند:

«ملت‌ها در سایه‌ پیمودن راه خداست که به رفاه و امنیت و آرامش و آگاهی و معرفت می‌رسند. بدبختی مردم دنیا به خاطر پیموده نشدن راه خدا و به خاطر راه طواغیت است... راه خدا، راه عزّت، کرامت، آسایش زندگی و پرورش خوب نفوس طیّبه است. این، راه خداست «.۶ ب. علاوه بر تکیه و اعتماد بر خدا حاصل شدن امورات بر اساس یک سری اسباب است و در جامعه برای یک مدیریت عالی اعتماد به مردم مورد توجه قرار گیرد. ج. رهبران جامعه باید از دیانت و کیاست برای ادراه امور برخوردار باشند که در غیر این صورت عواملی که باعث شکست مصدق شد، ایجاد می‌شود و آن هم به خاطر دوری از روحانیت و اعتماد به قدرت ‌های پوشالی غرب و آمریکا بوده و سرانجامی جز از بین رفتن مردم‌سالاری و برکناری منتخب مردم در پی نخواهد داشت.

در نتیجه جامعه‌ امروز بالاخص دولتمردان ما با الگوگیری از حادثه‌ ۲۸ مرداد باید به این نتیجه برسند که اگر جنبشی از نظر ظاهری پابرجا باشد، اما تغییر ماهیت داده و از اهداف اولیه دور شود و تبدیل به قالبی میان تهی و روحی بدون جسم شود، مانند نهضت مشروطیت که تدریجاً چنین فرجامی را داشت، شکست می خورد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 علاءالدین بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه آگاه‌سازی سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد ارتش در سالن همایش های اداره فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد «ما می توانیم» امام خمینی (ره) است.

بروجردی با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی این که هرکشوری برای خود تصمیم بگیرد، افزود: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.

وی با تاکید بر حمایت از محور مقاومت به ویژه حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای او پشتیبان رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند و در مقابل، ما از حزب الله و محور مقاومت در سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اساس راهبرد «ما می توانیم» امام خمینی (ره) توصیف و اضافه کرد: در منطقه حساس خاورمیانه و غرب آسیا معادله قدرت تغییر کرده است و اینکه بعضی‌ها می گویند چرا ایران از سوریه دفاع می کند دلیلش دفاع از امنیت ملی ایران است.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سرانگشتان یکان های قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی گفت: ایمان، اعتقاد و باورهای رزمنده عامل پیروزی او در میدان نبرد است.

 

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سرانگشتان یکان های قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ویژه فرماندهان گردان ها که با هدف افزایش ظرفیت تهاجمی، ایمنی و پیشگیری از جرائم و تخلفات برگزار شد، گفت: امروز ما با چهره تازه ای از تهدید روبرو هستیم و به عنوان بازوهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم کاملا آماده باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آنچه شما را در میدان جنگ آماده نگه می دارد و پیروز می کند ایمان و باور های شماست این که جوانان ما با ایمان و اعتقاد راسخ در مقابل گروه های تروریستی ایستاده اند ناشی از ایمان و اعتقاد آنها به خداوند باریتعالی و کار مقدسی است که انجام می دهند.

شایان ذکر است در حاشیه این همایش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نزاجا و حجت الاسلام وفا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو به همراه حجت الاسلام موسوی شناس، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه شمالغرب و جمعی از فرماندهان این منطقه با حضور در منزل شهیدان محمد قریشی و مسلم مجیدی با خانواده های بزرگوار این شهدا دیدار کردند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 22 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 امیر سرتیپ سید عبد الرحیم موسوی در جمع دانشجویان رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم ترین شاخص کارکنان نیروهای مسلح داشتن دین و اخلاق است.

 

امیر سرتیپ سید عبد الرحیم موسوی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در جمع دانشجویان رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک پیوستن این دانشجویان به خانواده بزرگ نیروهای مسلح، گفت: شما باید این را یک توفیق، افتخار بزرگ و نعمت کم نظیر خداوند بدانید و شکر گزار این نعمت باشید.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موضوع اخلاق مداری گفت: از مولفه های مهم و خصوصیات بارز یک انسان کامل و بویژه یک فرد نظامی، تقویت اخلاق و تدین است لذا باید سعی کنیم این خصائل را بعنوان خصلت های یک نظامی در خود پرورش دهیم.

امیر سرتیپ موسوی در ادامه ولایت مداری را دومین شاخص یک نظامی مسلمان خواند و اظهار داشت: در همه ارتش های جهان اطاعت از فرماندهی به عنوان یک ارزش پذیرفته می شود اما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اطاعت از ولی امر مسلمین و ولی فقیه ارزشمند است چرا که اطاعت از ایشان، اطاعتی قانونی و منطقی همانند دیگر فرایض دینی می باشد که قرب به خداوند را به همراه دارد.

وی همچنین تکلیف مداری، انقلابی بودن، فداکاری و ایثارگری، روحیه قوی و آماده بودن را از شاخص های دیگر کارکنان نیروهای مسلح خواند و گفت: در انجام امور باید کار را به نحوه شایسته انجام داد و تکلیف مدار بود. همچنین باید در انجام امور انقلابی بود.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در پایان گفت: کارکنان نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حضور در میادین سخت و پر خطر از هم سبقت می گیرند و داوطلب اجرای مأموریت های سخت هستند.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 22 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات اعلام کرد: تعداد ۱۰۲ نفر از عناصر و هواداران گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی و مورد پیگرد اطلاعاتی و عملیاتی و قضایی قرار گرفتند.

وزارت اطلاعات خلاصه‌ای از اقدامات گروهک تروریستی تکفیری سنندج موسوم به توحید و جهاد را طی اطلاعیه‌ای تشریح کرد که متن کامل آن به‌شرح زیر است:

به‌دنبال گسترش عقاید سلفیت تکفیری در منطقه غرب کشور، تعدادی از فریب خوردگان در زمستان سال 1387 فعالیت تروریستی خود را معطوف به ایران نمودند لذا اقدام به تشکیل گروهی تروریستی که بین مردم به نام "گروه ابوبکر" معروف گردیده بود و در اولین اقدام خود صبحگاه مورخ 4 اردیبهشت 88 با استعداد 27 نفر نیرو در قالب دو گروه مجزا به ستاد فرماندهی و یگان ویژه نیروی انتظامی حمله می‌نمایند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی می‌گردد.

در ابتدا نوک پیکان اتهامات به‌سمت جریانات قومی از جمله پژاک نشانه رفت. لیکن بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده مردمی و پیگیری‌های به‌عمل آمده مشخص شد که این اقدامات از سوی جریانات تکفیری طراحی و اقدام شده است به‌طوری که این گروه به‌تأسی از تفکر تکفیری ــ وهابی به بسته‌تر کردن دایره مسلمانی اقدام و به تکفیر شهروندان کردستان پرداخته به‌طوری که در اقدامات عملیاتی خود برخی از علما و ماموستاها و همشهریان را به شهادت رسانیدند و متعاقب آن برای اعلام موجودیت بدون لحاظ اصول و تأکیدات اسلام اقدام به ایجاد رعب، وحشت، ایجاد ناامنی و حتی اقدامات تروریستی نمودند و نام گروه را توحید و جهاد نامیدند.

با بررسی اقدامات و تفکرات گروهک تکفیری توحید و جهاد مشابهت‌های فراوانی بین این گروه و داعش می‌توان یافت که برای روشن‌تر شدن موضوع به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1 ــ بسته‌تر کردن دایره مسلمانی و تکفیر دیگران بنابر اجتهاد شخصی

2 ــ پایین بودن سواد فقهی و شرعی نفرات اصلی گروه و اجتهاد مبانی فقهی بر اساس فهم پایین آنها

3 ــ تأثیرپذیری از تفکر تکفیری وهابیت و نفی مبانی فقه شافعی و تکفیر علمای شاخص اهل سنت

4 ــ ماجراجویی

5 ــ افراط در عقیده

6 ــ یک‌جانبه‌نگری کور و عدم قبول یا تحمل نظر و عقیده دیگران

7 ــ خشونت در رفتار

8 ــ ... .

در پی ضربات اولیه‌ای که از سوی تشکیلات اطلاعاتی به گروهک وارد شد توان انجام عملیات نظامی در سطح وسیع از گروه سلب گردید و گروه با جذب عناصر جدید اقدامات تروریستی و ایذایی را دستور کار قرار داد که اهم موارد آن به‌شرح ذیل می‌باشد:

1 ــ توزیع شکلات مسموم بین پرسنل نیروی انتظامی، نظامی و قضایی شهر سنندج (خرداد ماه 88)

2 ــ سرقت مسلحانه از طلافروشی شهرستان قروه (17 تیر 88، ربایش و قتل طلافروش)

3 ــ حمله مسلحانه به ایستگاه پلیس کلانتری 12 سنندج (22 تیر 88، مجروح شدن 3 پلیس)

4 ــ ترور مسلحانه دادیار دادگستری سنندج به‌نام مهدی کامیان (18 شهریور 88، مجروح شدن ایشان)

5 ــ ترور مسلحانه و شهادت ماموستا برهان عالی از روحانیون اهل سنت (21 شهریور 88)

6 ــ ترور مسلحانه و زخمی نمودن قاضی دادگستری به‌نام حسن داوطلب (25 شهریور 88)

7 ــ ترور مسلحانه و شهادت ماموستا شیخ الاسلام (26 شهریور 88)

8 ــ درگیری مسلحانه در محله شریف‌آباد با پرسنل وزارت اطلاعات (5 مهر 88، به شهادت رساندن 1 نفر از پرسنل وزارت اطلاعات، 1 نفر پاسدار بازنشسته و مجروح نمودن یکی دیگر از پرسنل وزارت. در این درگیری 3 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند)

9 ــ سرقت مسلحانه خودروی 405 و مبلغ 6 میلیون تومان از شهروند سنندجی (13 مهر 88)

10 ــ درگیری مسلحانه با نیروهای گشت انتظامی سنندج (28 آبان 88)

11 ــ سرقت مسلحانه و زورگیری 4 دستگاه خودروی اتومبیل در همدان، زنجان و شمال کشور (سال‌های 88 و 89 که منجر به قتل یک راننده گردید)

12 ــ سرقت مسلحانه 5/4کیلو طلا از طلافروشی در همدان (6 بهمن 88 و مجروح نمودن یک نفر)

13 ــ اقدام ناموفق سرقت مسلحانه در همدان (06 بهمن 88)

14 ــ سرقت مسلحانه حدود 5/4 کیلو طلا از طلافروشی در زنجان (24 بهمن 88 که منجر به قتل شهروند عادی و مجروح شدن 2 تن از پرسنل نیروی انتظامی گردید)

15 ــ درگیری مسلحانه در نزدیکی سنندج با پرسنل وزارت اطلاعات (5 تیر 89 که منجر به هلاکت یکی از تروریست‌ها گردید)

16 ــ درگیری مسلحانه در شهر همدان که منجر به شهادت یکی از پرسنل وزارت اطلاعات گردید (22 خرداد 89)

17 ــ حمله به کیوسک راهنمایی و رانندگی در میدان آزادی سنندج که منجر به شهادت 4 تن از پرسنل نیروی انتظامی، 1 نفر مردم عادی و مجروح شدن 11 نفر دیگر گردید (15 مهر 89)

18 ــ درگیری با نیروهای وزارت اطلاعات که منجر به کشته شدن 2 نفر تروریست گردید (27 آبان 92)

19 ــ به شهادت رساندن 4 نفر از محیط‌بانان محیط زیست استان کردستان (13 اسفند 89)

20 ــ درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی سنندج (18 اسفند 89)

21 ــ دو حمله جداگانه به کلانتری 15 و 16 سنندج که منجر به شهادت 1 نفر و زخمی شدن 2 نفر دیگر از پرسنل نیروی انتظامی گردید (4 فروردین 90)

22 ــ حمله به گشت نیروی انتظامی محله غفور سنندج (8 فروردین 90)

23 ــ درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روستای تجره سنندج (15 فروردین 90)

24 ــ درگیری با نیروهای عملیات وزارت اطلاعات که منجر به هلاکت 4 نفر تروریست گردید (1 اردیبهشت 90).

اقدامات ایشان در نهایت منجر به شهادت 20 نفر و مجروحیت 40 تن دیگر گردید که در میان ایشان عناصر شاخصی مانند شهید محمد شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و شهید برهان عالی از روحانیون متنفذ اهل سنت می‌توان اشاره کرد.

 در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته در تاریخ 1 اردیبهشت 1390 آخرین خانه تیمی گروه در محله حسن‌آباد سنندج زیر ضربه قرار گرفت و آنان دستگیر شدند.

لازم به ذکر است که تعداد 102 نفر از عناصر و هواداران گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی و مورد پیگرد اطلاعاتی و عملیاتی و قضایی قرار گرفتند که از این افراد تعدادی در درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی و امنیتی به هلاکت رسیدند و تعدادی دستگیر که برخی از آنها محکوم به اعدام و تعدادی نیز به حبس محکوم گردیدند.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

استاد حسن عباسی با شکایت ارتش و حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی بازداشت شد

حسن عباسی بازداشت شد

صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد، استاد حسن عباسی با شکایت ارتش و حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد. بازداشت وی علی‌رغم عذرخواهی رسمی ایشان و نامه متقابل فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش اتفاق افتاده است.

پیش از این بخشی از یک سخنرانی حسن عباسی در سال‌های اخیر، در روزهای اخیر به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده بود که منجر به اعتراض و نهایتا شکایت ارتش از وی شد. پس از اعتراض ارتش، حسن عباسی در نامه‌ای رسمی به سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، رسما از ارتش عذرخواهی کرد.

پس از عذرخواهی حسن عباسی، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی نامه‌ای خطاب به عباسی، عذرخواهی رسمی وی را اقدامی شجاعانه خطاب کرد و گفت که، "افتخار ما و شما این است که توفیق سربازی در لشکر ولی امر مسلمین (حفظه الله) را داریم همان‌گونه که شما محبت خود را با عذرخواهی به برادران سربازتان نشان دادید، علاقه ما نیز کمافی‌السابق به جناب‌عالی و سایر مسئولانی که دل در گروی عشق به نظام و رهبری دارند به‌قوت خود باقی است."

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

تیم غواصی نیروی دریایی راهبردی ارتش که به عنوان یکی از تیم های اعزامی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به مسابقات نظامی بین المللی روسیه اعزام شده است،توانست در اولین روز از رقابت های غواصی، با اختلاف چشمگیر تمام رقبای خود را در رشته فین سوییمینگ پشت سر گذاشته و ضمن کسب رتبه اول با روحیه بالاتر برای ادامه مسابقات به میدان بروند.

 

گفتنی است تیم غواصی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات با استفاده از تجهیزات و تسلیحات داخلی به رقابت با سایر رقبا می پردازد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه با تأمین تجهیزات مناسب، نیروی دریایی می تواند در آب های دنیا با قدرت حضور داشته باشد، گفت: نیروی دریایی، خودکفا و توانمند است و نیازهای خود را از تولیدات داخلی تأمین می کند.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری ، امروز در جلسه انعقاد قرارداد همکاری نیروی دریایی ارتش با جهاد دانشگاهی کشور که در پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد، افزود: اکنون نیروی دریایی در کشور، خودکفا و توانمند است و نیازهای خود را از تولیدات داخل برطرف می کند.

سیاری با اشاره به وجود ضرورت تأسیسات به روز دنیا در نیروی دریایی، افزود: به همین منظور با توجه به نگاه اتکا به خود و ساخت تجهیزات در داخل کشور از مراکز علمی و پژوهشی کشور بازدید صورت می گیرد تا با توانمندی های مراکز صنعتی و دانشگاهی آشنا شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای تأمین توانمندی های خود از این امکانات بهره ببریم، اظهار داشت: سَمت و جهت خودکفایی طبق منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد و در این راستا به بحث و تبادل نظر با پژوهشگران و دانشگاهیان می پردازیم و در این زمینه با برخی از دانشگاه ها قرار داد هایی منعقد شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نتایج مثبتی از تعامل با دانشگاه ها بدست آورده ایم و برای تأمین تجهیزات، نیاز به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داریم.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات مدرن و روز خبر داد و گفت: سامانه‌هایی که در ابتدا به‌روی یک ناو نصب می‌شود، بلافاصله پس از گذراندن دوران آزمایش به‌روی ناوهای دیگر نیز نصب می‌شود، چون تولید داخل محسوب می‌شود.

وی افزود: ما یک محصول را تولید، آزمایش و آزمایش عملیاتی می‌کنیم و زمانی که محصول، این مراحل را پشت سر گذاشت، روی مابقی ناوها نیز نصب می‌شود، پس مطمئن باشید تجهیزات جدیدی که سال گذشته به‌روی ناو جماران مشاهده شد، روی مابقی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز نیز نصب‌ شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به نصب سیستم منحرف‌کننده موشک در ناوها اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر به‌روی تمامی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز از جمله ناوشکن دماوند نصب‌ شده است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: هر سامانه‌ای که برای جنگ پیش‌بینی می‌شود، زمانی که یک‌بار امتحان خود را با موفقیت پشت سر گذاشت به‌روی مابقی ناوها نیز نصب خواهد شد. سامانه چَف نیز که به‌عنوان منحرف‌کننده موشک‌ها شناخته می‌شود، در همین زمره قرار دارد.

چَف یا همان باریکه، پوشاله‌هایی از جنس آلومینیوم هستند که با رهاسازی آن، سطح مقطع راداری کاذب ایجاد شده و با این کار امواج تابانده شده از سوی موشک، توسط چف جذب و بازتابش داده می‌شود تا موشک، از هدف اصلی خود غافل شود.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 3 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز آتش داعش دامن پدیدآورانش را گرفته و غربی که این غده سرطانی را برای کشورهای اسلامی تدارک دیده بود، در خاک خودش درگیر آن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون خط امام(ره) که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، مرزبانی و صیانت از اعتقادات دینی و فرهنگ اسلامی جامعه را رسالت خطیر روحانیت دانست و اظهار داشت: لازمه این مرزبانی، دیده‌بانی و رصد دقیق تهدیدات و فرصت‌های پیش روی فرهنگ جامعه است و در این راه باید روحانیت با وحدت و هم‌افزایی گام بردارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه استکبار با تمام توان به نبرد با مذهب و ارزش‌های الهی برخاسته است، به خطبه بیست و پنجم نهج البلاغه اشاره و ابراز کرد: امروز همه ما مخاطب این سخن امیرالمؤمنین علی(ع) هستیم که فرمودند: «دشمنان اسلام در راه باطل‌شان متحدند و اما شما در راه حق متفرقید.» این فرمایش ایشان برای تمام صالحان جامعه بشری یادگاری است تا در بزنگاه‌ها دست از تفرقه بردارند و برای تقویت راه حق یک‌صدا متحد شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تفکر انقلابی را لازمه و موضعی مهم و محوری برای همه کسانی خواند که دل در گروی خدمت به اسلام و کشور دارند و تصریح کرد: روحیه انقلابی مصون‌ساز است و آدمی را در برابر بسیاری از لغزش‌ها محافظت می‌کند و در این میان حوزه‌های علمیه به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ و تفکر ارزشمند انقلابی در جامعه دارند.

رئیسی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری بی‌بدیل حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، این مراکز را پرچم‌دار صیانت از انقلاب اسلامی معرفی و تصریح کرد: بی‌تردید خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بوده و امروز نیز همین مراکز معنوی هستند که باید پاسدار و حافظ انقلاب باشند. حوزه‌های علمیه در صیانت و دفاع از انقلاب اسلامی وظایف خطیری به‌عهده دارند که یکی از مهمترین آنها کادرسازی برای کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لایَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللّهَ وَ کَفى بِاللّهِ حَسیبًا» اشاره و عنوان کرد: در آیاتی که مرتبط با امر تبلیغ در قرآن کریم آمده، بحث «خشیت» مطرح شده که با خوف متفاوت است. معنای حقیقی خشیت این است که جهان تنها متأثر از اراده خداوند متعال است، بنابراین خشیت نیز تنها از او مجاز بوده و این همان راز شجاعت، استکبارستیزی و خروشی است که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در برخورد با دشمنان دین، مستکبران و ظالمان عالم دارند و امروز در رهبری حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله نیز به‌عنوان شاگرد مکتب انقلاب اسلامی متجلی شده است.

وی با اشاره به مصداق‌های خشیت در قرآن، اضافه کرد: قرآن کریم در مباحث مهمی همچون تغییر قبله، ولایت امیرالمؤمنین(ع) و تبلیغات دینی از واژه خشیت استفاده کرده است؛ اما اینکه چرا موضوع تبلیغ در ردیف تغییر قبله و ولایت آمده، به این دلیل است که مبلّغان دین باید مراقب باشند گرفتار خشیت از غیرخدا نشوند و این نشان می‌د‌هد ماهیت تبلیغ دین، موضوعی آسان نیست و لغزشگاه‌های بسیاری دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسیاری در عالم دیگران را به نیکی فرا می‌خوانند، اما آنچه سبب موفقیت و تأثیر سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و بسیاری از علمای بزرگ اسلام شده، این است که آنها در قله قرار دارند و به دیگران می‌گویند بیایید؛ نه اینکه بروید و میان این دو واژه «بروید» تا «بیایید» تفاوت و فاصله بسیار است.

وی در پایان از خباثت‌های استکبار جهانی به‌رهبری آمریکا سخن به میان آورد و گفت: امروز آتش داعش، دامن پدیدآورانش را گرفته و غربی که این غده سرطانی را برای کشورهای اسلامی تدارک دیده بود، در خاک خودش درگیر آن شده است. سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان غرب این موضوع را هشدار داده بودند، اما سیاستمداران غربی آن را نادیده گرفتند و امروز گرفتارش شدند.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 3 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

کودتا به سرانجام می‌رسید سیاست‌های آمریکا در ترکیه اعمال می‌شد

سالدیرای برک ، فرمانده لشکر سوم ارتش ترکیه ؛ Saldıray Berk

ژنرال بازنشسته ارتش با انتقاد شدید از دولت ترکیه مبنی بر این که در مورد هشدارهایی که مقامات ارتشی در مورد جریان گولن به دولت داده بودند توجهی نکرده است، افزود: این نتیجه اهمالی است که در طول سالها رخ داده است.

‹‹ژنرال سالدیرای برک»، فرمانده سابق لشکر سوم ارتش ترکیه به عنوان یکی از قوی ترین مردان نظامی این کشور که فرمانده مهمترین لشکر زمینی این کشور را بر عهده داشت به بررسی کودتای نافرجام این هفته ترکیه پرداخت.

ژنرال سالدیرای برک که دارای بالاترین درجه نظامی ترکیه (Orgenerel) است، در دوره فرماندهی لشکر سوم ارتش با پرونده سازی‌های جریان گولن در آستانه دستگیری و محاکمه به جرم اقدام برای کودتا بود. در آن دوره با مقاومت در برابر حکم، جریان گولن را از دستگیری خود ناامید کرد.

برک با غیر قابل قبول خواندن اقدامی که جمعه پیش در ترکیه از سوی برخی عناصر ارتش انجام شد، گفت: چنین چیزی امکان وقوع ندارد. این که یک ارتشی به روی مردم خودش آتش بگشاید مساله‌ای غیر ممکن است.

این ژنرال ارتش با تاکید بر این که بی شک این حادثه توسط جریانی که فتح الله گولن در راس آن قرار دارد انجام شده است، گفت: این که چه جریانی در پس این حادثه است کاملاً روشن است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از دولت ترکیه مبنی بر این که در مورد هشدارهایی که مقامات ارتشی در مورد این جریان به دولت داده بودند توجهی نکرده است، افزود: این نتیجه اهمالی است که در طول سالها رخ داده است. آنها در مقابل چشم همه آمدند، هشدار داده شد، همه از وجود این جریان خبر داشتند، بارها از نقاط مختلف به دولت هشدار داده شد، اما به رغم همه اینها دولت اهمیتی به این هشدارها نداد.

فرمانده سابق لشکر سوم ترکیه که از سوی جریان گولن با عنوان اوراسیاگرایی مورد اتهام قرار گرفته بود، در مورد نتایج این کودتا در صورت موفقیت، گفت: در صورت موفقیت این کودتا آنها تمام سیاست‌های آمریکا را در کشور اعمال می‌کردند. همین کودتا هم ضربه سنگینی به روابط منطقه‌ای که بین کشورهای منطقه در حال شکل گیری بود زد. در هفته‌های اخیر فرآیند بازسازی روابط با کشورهای همسایه آغاز شده بود. این فرآیند باعث ناراحتی جهان غرب شده بود و آنها می‌خواستند که در این روابط تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه گفت: با وجود شکست کودتاگران، اما این که با وجود تمام هشدارهای انجام شده، هیچ تدبیری در برابر این جریان گرفته نشده است واقعیتی تلخ است.

ژنرال برک همچنین به رفتاری که برخی عناصر با سربازان ارتش که تحت امر فرماندهان کودتاگر بوده‌اند، اشاره کرده و گفت: سرباز جزو همین ملت است. او تنها تحت امر فرمانده است و رفتارهایی که با این سربازان انجام شد مساله‌ای نیست که انسان بتواند تحمل کند.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 1 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدای بی شماری را تقدیم آرمان های مقدس نظام اسلامی کرده که در این میان شهید سرلشکر خلبان «عباس دوران» شهیدی است که آوازه شجاعت و دلاور مردی های آن به کابوس شب و روز صدام و مزدورانش تبدیل شد و بارها دل آنها را لرزانده بود.


 

 

"عباس دوران" سرآمد دوران 

""عباس دوران" در بیستم مهر ماه سال 1329 در شهر شیراز دیده به جهان گشود. دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در شیراز گذراند. وى پس از اخذ دیپلم در سال 1349 به دلیل علاقه ای که به یادگیری فن خلبانی و خدمت به میهن دارد وارد دانشکده خلبانى نیروى هوایى ارتش می شود. پس از طى نمودن دوره مقدماتى پرواز در ایران براى ادامه تحصیل و فراگیری دوره تکمیلى خلبانی به کشور آمریکا اعزام گردید. با توجه به استعداد فوق العادهف در کم ترین زمان موفق به اخذ نشان و گواهینامه خلبانى شده و در سال 1351 به ایران بازمی گردد و با درجه ستواندومی در پایگاه هوایی همدان مشغول به خدمت می شود. هنگامى که جنگ تحمیلى آغاز شد، وى در پست افسر خلبان شکارى و معاونت عملیات فرماندهى پایگاه سوم شکارى (شهید نوژه) انجام وظیفه مى‏کرد. عباس در 22 تیر سال با مهناز دلی روی ازدواج می کند که حاصل این ازدواج یک پسر بود با نام امیررضا که وقتی پدر رفت تنها 8 ماه داشت.

پرواز نكردن براي من مثل مردن است 

به دليل رشادت هاي فراواني كه عباس از خود بروز داده بود، علاوه بر يك درجه دوره اي كه به او تعلق مي گرفتف يك درجه تشويقي نيز گرفت و به درجه سرهنگ دومي مفتخر شد. درهمين اوصاف فرماندهان تصميم مي گيرند كه با انتقال او و سپردن يكي از پست هاي حساس ستادي در تهران، از تجربيات او استفاده بيشتري كنند كه دوران نمي پذيرد و مي گويد

پرواز نكردن، براي من مثل مردن است

هيچ‌گاه در طول پرواز صحبت نمي كرد و هميشه مي‌گفت

اگر از مسير منحرف شده و يا حالت نامتعادلي داشتم، با من صحبت كنيد، خودتان هم مواظب اطراف باشيد

همچنين بسياري از دوستانش از زبان او شنيده بودند كه اگر روزي هواپيماي من مورد هدف قرار گيرد، هرگز آن را ترك نمي كنم و با آن به قلب دشمن حمله ور مي شوم
زمانى كه اسراييل به لبنان حمله كرد، وى اولين خلبانى بود كه آمادگى خود را جهت نبرد با صهيونيست‏ها اعلام كرد

 

 120 پرواز عملياتي در 22 ماه 

عباس دوران در طول 22 ماه حضور در جنگ 120 پرواز عملياتي داشتند. آنهايي كه اهل پرواز هستند مي دانند كه غيرممكن است. شايد هيچ خلباني پيدا نشود كه توانسته باشد از عهده اين كار برآيد و اين در آن زمان يك ركورد در نيروي هوايي محسوب مي شد. در بين نيروي هاي دشمن نيز دوران خيلي معروف بود و زهرچشمي از عراقي ها گرفته بود كه عراقي ها آرزوداشتند او را اسير كنند

هدف پالايشگاه الدوره و ناامن نشان دادن بغداد 

31 تيرماه سال 1361 فرا مي رسد. خلبانان انتخاب مي شوند. تصميم بر اين مي شود كه سه فروند فانتوم كاملا مسلح به پرواز درآيند هر سه تا مرز پرواز كنند و تنها دو فروند از مرز گذشته و به هدف حمله ور شوند و فانتوم سوم در همان جا منتظر بماند تا در صورت نياز به آنها بپيوندد. خلبانان مأموريت يافتند روى بغداد عملياتى انجام دهند. هدف آنها بمباران پالايشگاه بغداد، نيروگاه اتمى بغداد و پايگاه الرشيد يا ساختمان اجلاس در بغداد بود
هر سه تا مرز پرواز مي كنند آنگاه يكي جدا شده و دو فروند ديگر به فرماندهي دوران وارد خاك عراق مي شوند. هيچ خبري نبود تا ً 15 كيلومترى بغداد كه ناگهان جنگنده ها با ديوار آتش و پدافند دشمن روبه‏رو مي شوند و در همين فاصله چند گلوله به يكي از هواپيماها برخورد مي كند. با اصابت اين گلوله ها، موتور سمت راست هواپيماي دوران از كار مي افتد كه او بازهم تصميم به ادامه عمليات مي گيرد. بنابراين هواپيماها به سمت جنوب شرقى شهر بغداد كه پالايشگاه «الدوره» در آن جا بود ادامه مسير داده و با اين كه پدافند دشمن بسيار قوى بود، تمام بمب‏ها را روى اين پالايشگاه تخليه مي كنند
بعد از تخليه بمب‏ها به مسيرى ادامه مي دهند كه در واقع اين مسير در نهايت به سالن كنفرانس سران غيرمتعهدها ختم مي شد. پالايشگاه به شدت در آتش مي سوخت و دودهاي ناشي از سوخت پالايشگاه فضا را پوشانده بود تا اين لحظه عمليات كاملا موفقيت آميز بود

روح عباس براي رسيدن به معبود پرواز مي كند 

در همين زمان عقب هواپيماي دوران نيز مورد اصابت چندين گلوله ضدهوايي قرار مي گيرد؛ به طوري كه قسمت عقب جنگنده از بين مي رود. در اين لحظه هواپيما در آتش مي سوخت عباس از خلبان عقب (سرتيپ آزاده منصور كاظميان) مي خواهد كه هواپيما را ترك كند و به دليل اين كه جوابي نمي شنود، دكمه خروج اضطراري كابين عقب را مي زند و كاظميان به بيرون پرتاب مي شود و به اسارت در مي آيد

عباس در اين لحظه طبق گفته هاي قبلي خود تصميمي مبني بر ترك هواپيما ندارد
وى بارها مى‏گفت اگر هواپيما بال نداشته باشد خودم بال در آورده و بر سر دشمن فرود مى‏آيم و هرگز تن به اسارت نخواهم داد

شعله هاي آتش هرلحظه شديدتر مي شد ولي عباس مي خواست پروازي ديگر را شروع كند. هواپيما هر لحظه ارتفاع كم مي كرد. عباس در اين لحظات هتل محل برگزاري اجلاس را مي بيند و شايد با خود زمزمه مي كند چه هدفي بهتر از آن جا؟ به سوي هتل حركت كرده و هواپيما را درحالي كه هنوز هدايت آن را برعهده داشتف به ساختمان هتل مي كوبد و پروازي ديگر را آغاز مي كند. از او دستكش و پوتينش مشخص بود زيرا از پيكرش چيزي بجز آن باقي نمانده بود.

عقاب بال سوخته نيروي هوايي قهرمان دلير مردم ايران افتخاري ديگر نصيب نيروي هوايي و كشورش مي كند

با اين حركت شجاعانه، سران كشورها به اين نتيجه مي رسند كه آسمان بغداد به هيچ وجه امن نيست و تصميم مي گيرند كه اجلاس در دهلي نو انجام پذيرد
بقايايي پيگر پاك سرلشگر خلبان شهيد عباس دوران بعد از 22 سال دوري از وطن به كشور بازگشت و در زادگاهش به خاك سپرده شد

  

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 1 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

همزمان با پهلوگیری ناوگروه چهل و یکم،ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آب های آزاد و بین المللی اعزام خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی دریایی آجا، ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی رزمی لاوان پس از 48 روز دریانوردی صبح روز دوشنبه در اسکله منطقه یکم امامت این نیرو پهلو می گیرد.

بر اساس این گزارش،این ناوگروه در طول مدت حضور در آب های آزاد و بین المللی توانسته است بیش از 5130 مایل دریایی دریانوردی کرده و 46 فروند شناور های تجاری و نفتکش کشورمان را تا رسیدن به مسیر امن اسکورت کند.

گفتنی است همزمان با پهلوگیری ناوگروه چهل و یکم،ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آب های آزاد و بین المللی اعزام خواهد شد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 27 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 جنگ سایبری اسرائیل

نیترو زئوس برنامه یک جنگ سایبری گسترده است و قرار بود در صورتی که توافق هسته‌ای به جایی نرسد، اجرایی شود.

گرداب در گزارشی ویژه به پشت پرده عملیات سایبری مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخته است که متن این گزارش به شرح زیر است:

ـ بر اساس تعریف جنگ در دنیای امروزی، اگر عملیاتی سایبری توسط سازمان‌های جاسوسی یک کشور علیه کشور دیگر انجام شود، جنگ تلقی می‌شود؛ بنابراین استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا از نیترو زئوس علیه ایران را می‌توان جنگی تمام عیار تلقی کرد.

ـ هدف از طراحی نیترو زئوس اطمینان خاطر اوباما از داشتن گزینه‌ای دیگر در صورت تبدیل شدن ایران به تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش بود.

ـ آمریکا مدعی است که اگر این سلاح سایبری مورد استفاده قرار می‌گرفت، سامانه‌های پدافند هوایی، ارتباطی و بخش‌های حیاتی شبکه توزیع برق ایران از کار می‌افتاد.

ـ ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) به صورت مخفیانه در این عملیات مشارکت داشته است و این واحد مسئول شکستن کدها و شنود تلفن بود؛ اما در این بین نقش اصلی را اسرائیل بازی کرده است. اسرائیل و موساد نویسندگان اصلی این سناریو بودند و یگان 8200 (مرکز فرماندهی خرابکاری سایبری رژیم اسرائیل) کمک‌های فنی را ارائه می‌داده است.

در اوایل دوران ریاست‌جمهوری اوباما طرحی کلید خورد که در آن هزاران پرسنل نظامی و اطلاعاتی مشارکت داشتند و ده‌ها میلیون دلار برای آن هزینه شد؛ این طرح نیترو زئوس (Nitro Zeus) نام داشت. نیترو زئوس، برنامه یک جنگ سایبری گسترده است و قرار بود در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای بی‌نتیجه بماند و توافق هسته‌ای به جایی نرسد، اجرایی شود. آمریکا مدعی است که اگر این سلاح سایبری مورد استفاده قرار می‌گرفت، سامانه‌های پدافند هوایی، ارتباطی و بخش‌های حیاتی شبکه توزیع برق ایران از کار می‌افتاد.

‹‹نیترو زئوس» عملیات سایبری مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه ایران/ امکان پاتک سایبری ایران علیه آمریکا با استفاده از نیترو زئوس/منتشر نشود.

 

از سال 1949 زمانی که شوروی به دومین کشور دارای سلاح هسته‌ای تبدیل شد، رئیس‌جمهورهای آمریکا درصدد پیدا کردن راهی برآمدند تا بدون به راه انداختن جنگ از دستیابی دیگر کشورها به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند. در سال‌های ریاست‌جمهوری اوباما، با افزایش تولید سانتریفیوژهای ایران غربی‌ها مدعی شدند که تهران به سوخت لازم برای تولید بمب هسته‌ای نزدیک شده است. با این بهانه، آمریکا از منابع زیادی استفاده کرد تا سلاحی سایبری بسازد که بتواند از آن به منظور توقف فرآیند تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران استفاده کند و سرانجام «نیترو زئوس» معرفی شد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 27 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با صدور حکمی، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی را به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن حکم صادره به این شرح است؛  

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی

بنا به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و نظر به تعهد ، شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می کنم.

تلاش مجدانه در هم افزایی توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح با نظر رئیس ستاد کل مورد نظر است.

از تلاش های مخلصانه سردار سرلشکر غلامعلی رشید در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدر دانی می نمایم.

توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسألت دارم.

                                                                                                            سید علی خامنه ای

                                                                                                                     13/4/95  

شایان ذکر است امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، متولد 1339 در شهرستان قم بوده و 96 ماه حضور فعال در مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور در دوران دفاع مقدس دارد.

وی که پیشتر جانشینی فرمانده کل ارتش را برعهده داشت، موسس و رئیس مرکز اداره مطالعات راهبردی آجا نیز است. او از معدود فرماندهانی است که سلسله مراتب فرماندهی را از پایین ترین رده تا جانشینی فرمانده کل ارتش طی کرده است.

موفقیت در سه عرصه؛ عملیاتی شامل دفاع مقدس و تمام رزمایش های ارتش، آموزشی شامل؛ فرماندهی دانشگاه افسری ارتش و گردان دانشجویان و عرصه های متنوع آموزشی از جمله سوابق جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح است.

سرتیپ موسوی که رتبه اول دور عالی، دافوس و اکثر دوره های طولی و عرضی را در کارنامه درخشان خود دارد در حال حاضر در جامع علمی کشور به عنوان دانشیار شناخته می شود.

تثبیت امنیت منطقه جنوب شرق و شرق کشور در زمان بحران از دیگر اقدامات مهم این فرمانده مومن و شایسته کشور است.

وی همچنین فرماندهی قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش، معاون طرح و برنامه نزاجا و ریاست اداره سوم (عملیات) ارتش را عهده دار بوده است.   

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 21 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 جنگنده سوخو 24

نیروی هوایی ارتش اعلام کرده که مهارت بالای خلبان جنگنده سوخو ۲۴ که هواپیمایش امروز در حوالی شیراز سقوط کرده بود، مانع از سقوط جنگنده در منطقه مسکونی شده است.

روابط عمومی نیروی هوایی ارتش اعلام کرده که جنگنده‌ای که صبح امروز در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس سقوط کرده بود، متعلق به پایگاه شهید دوران (پایگاه هوایی شیراز) بوده است.

صبح امروز یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی ارتش در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس دچار سانحه شده و سقوط کرده بود. در جریان این سقوط، 2 خلبان جنگنده موفق شدند که از داخل هواپیما ایجکت کرده و سالم روی زمین فرود بیایند.

خلبانان این جنگنده، پس از خروج موقت از هواپیما و فرود روی زمین، آسیب جزئی دیده بودند که بلافاصله با یک فروند بالگرد نظامی به بیمارستان منتقل شدند. هم اکنون این دو خلبان در سلامت کامل به سر می‌برند.

آنطور که نیروی هوایی ارتش اعلام کرده است، سوخو 24 پایگاه هوایی شیراز، در حین ماموریت آموزشی و به دلیل نقص سقوط کرده است. احتمال این وجود داشته که جنگنده در منطقه‌ای مسکونی سقوط کند که بنابر اعلام نهاجا،"با مهارت بالای خلبان" جنگنده به منطقه غیر مسکونی هدایت شده و نهایتا در همانجا هم سقوط کرده است.

این جنگنده صبح امروز و حدود ساعت 9 و 20 دقیقه در حوالی روستای قش‌قاوی در کنار دریاچه بختگان در منطقه خیر شهرستان استهبان استان فارس سقوط کرده بود.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 21 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، تاکید کرد: بر خلاف ادعا و آرزوی واهی و خام سیاست‌بازان خبیث رژیم صهیونیستی، این رژیم محکوم به زوال است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه ارتش به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، آمده است: روز جهانی قدس، روز حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین و روز فریاد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است.

در بخش دیگری از این بیانه تأکید شده است: روز قدس روز انزجار و ابراز تنفر از رژیمی است که همچون لانه عنکبوت بر پایه هایی سست بنا شده و محکوم به زوال است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی(ره)، تصریح شده است: ابتکار حکیمانه امام راحل در نامگذاری این روز تمام تلاش های  این رژیم اشغالگر و جبهه استکبار را در کم رنگ کردن و به حاشیه راندن جنایات سیاست بازان این رژیم در منطقه و جهان ناکام گذاشت و موجب تقویت آرمان‌های فلسطین به عنوان قطعه‌ای جداناشدنی از جهان اسلام شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با گرامیداشت روز جهانی قدس و تأکید بر حضور آحاد کارکنان و خانواده محترم ارتشیان در راهپیمایی این روز از عموم ملت شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت کرده است با تاسی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با حضور یکپارچه خود با آرمان‌های قدس شریف تجدید میثاق نموده و حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به جهانیان اعلام نمایند.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 12 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی انتصاب سردار سرلشکر محمد حسین باقری به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، از سوی فرماندهی معظم کل قوا را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی سردار سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری، ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، انتصاب جنابعالی را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) که نشان از تدبیر حکیمانه معظم له و شایستگی حضرتعالی در سال های خدمت در نیروهای مسلح و پیش از آن در دوران دفاع مقدس دارد، از سوی خود و آحاد کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.

امیدوارم در سایه الطاف خداوند متعال و در جهت اجرای رهنمودها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر عمل انقلابی در ارتقای توانمندی و آمادگی دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به هرگونه تهدید متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و موید بوده و در کنف حمایت و توجهات حضرت ولی عصر(عج)، توفیقات روز افزون داشته باشید.

 

                                                                                    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

                                                                                         سرلشکر ستاد عطاءلله صالحی

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 12 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 روز قدس

مراسم راهپیمایی روز قدس صبح امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ازجمله تهران آغاز شد.

مراسم راهپیمایی روز قدس صبح امروز(جمعه 11تیر) مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت 10:30 و با حضور شخصیتهای لشکری و کشوری هم‌زمان در تهران و دیگر شهرستانها آغاز شد.

براین اساس راهپیمایان تهرانی قبل از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی روز قدس نیز با حضور در مسیرهای راهپیمایی، به سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پرداختند.

از آغاز مراسم روز قدس در تهران، در طول مسیر 9‌گانه تعیین شده راهپیمایان پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آزادی قدس و همچنین رهایی 4 دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی را حمل می‌کردند.

لازم به ذکر است 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند.

** آغاز مراسم‌ روز قدس

 سی‌و هفتمین مراسم راهپیمایی روز قدس هم زمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

 

**حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم راهپیمایی روز قدس

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز با حضور در بین راهپیمایان تهرانی در جمع خبرنگاران درباره بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای دفاعی و پدافندی کشور، گفت: ما سامانه موشکی اس 300 را داریم که وضعیت آن بحمدالله در حال استقرار است.

وی افزود:‌ محموله‌های این مجموعه نیز در حال ارسال به ایران است و انشاءالله این سامانه در کشورمان تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از مسیر چهارراه ولیعصر(عج) به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوست.

**رئیس جمهور  به جمع راهپیمایان  پیوست

 

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

 رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسلمانان یکی از آرمانهایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راههای امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.

وی افزود: ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند.اشغالگرانی این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.

وی افزود: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد ملت مسلمان در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست.

رئیس جمهور  با بیان اینکه امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم، تاکید کرد: برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.

 

روحانی گفت: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.

**ظریف در جمع راهپیمایان روز قدس

**حمل تابوت تکفیری‌ها و آل‌ سعود در راهپیمایی روز قدس

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران، گفت: مردم امروز یکصدا و همدل با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.

**رزمایش ولایت 95 زمستان امسال برگزار می‌شود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم امروز راهپیمایی روز قدس در سخنانی با اشاره به رزمایشهای این نیرو گفت: امسال چندین رزمایش در حوزه‌های تخصصی موشکی، سطحی، زیرسطحی، تکاوری، جنگ الکترونیک را در دستور کار داریم که تعداد آنها 20 رزمایش تخصصی است که جمع اینها در رزمایش ولایت 95 که در زمستان امسال برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

وی درباره برگزاری رزمایشهای مشترک توسط نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: قطعا رزمایشهای مشترکی با کشورهای منطقه خواهیم داشت.

دریادار سیاری درباره حضور مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشانه بیداری ملت ایران است و تا زمانی که این ملت بیدار است، هیچ تعرضی به امنیت کشورمان وارد نمی‌شود.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 11 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 پرونده:Habibollah Sayyari.jpg

 

دریادار سیاری ضمن تسلیت ایام لیالی قدر گفت:از اینکه توفیق پیدا کردم امروز در جمع شما باشم خدا را سپاسگذارم.

وی افزود: سرباز نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون است و شما سربازان عزیزباید ارزش کار خود را بدانید ، اینکه گفته می شود سربازدژ محکم در مقابل دشمن است بدین معناست که شما عزیزان جایگاه مهم و والایی دارید ، پس کسی که به سربازی آمده فکر نکند که عمرش را به بطالت گذرانده است.

وی خاطرنشان کرد:امام خامنه ای دامت برکاته میفرمایند،"اگر دشمنی بخواهد به کشور ما حمله کند با تیزی خشم جوانان کشور روبرو می شود"، ایشان نفرمودند با تیزی خشم پیران پس اتکای کشور به جوانان است.

دریادار سیاری افزود:اگر دشمن بداند ما آماده نیستیم قطعا حمله می کند و دلیل ناتوانی وزبونی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی این است که جوانان ما را جوانانی آماده و توانمند می بیند.

وی در ادامه به تشریح ارزش امنیت پرداخت و گفت: همین که شما در این مرکز ،آموزش می بینید و در یک مدت معین خدمت می کنید یعنی تولید امنیت ، زمانی مردم در آرامش زندگی می کنند که کشور در امنیت باشد،وقتی به شرق و غرب کشور نگاه می کنیم و وضع مردم همسایه را می بینیم بیشتر به ارزش امنیت پی می بریم ، امنیتی که به لطف خداوند متعال،و وجود با برکت مقام معظم رهبری و خون شهدای گرانقدر به وجود آمده است وامروز هم نوبت شما است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:این مدتی که شما عزیزان آموزش می بینید گرچه سخت است اما بدانید که ارزش داردو هیچ گوهر ارزشمندی بدون طی سختی به دست نمی آید، سعی کنید در این مدتی که هستید آموزشها را به نحو احسن فرا بگیرید و این دوره را طی کنیدوباور کنید ما هر وقت در این جمع جوانان قرار می گیریم به خود می بالیم و افتخار می کنیم.

همچنین امیر دریادار سیاری در محفل انس با قرآن کریم در این مرکز آموزش حضور یافت و گفت:ماموریت نیروهای مسلح از جمله ارتش ، سپاه ،نیروی انتظامی و بسیج، تامین امنیت و دفاع از مرزهای دریایی ،هوایی و زمینی و امنیت داخلی کشور است .تولید امنیت وظیفه نیروهای مسلح است وکاری حساس وبسیار مهم است چرا که اگر امنیت نباشد هیچ چیزی نیست.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که میفرمایند" اگر امنیت نباشد آنچه را که درست کرده ایم در یک صبح تا ظهر از دست میدهیم" افزود:جایگاه و ارزش امنیت بسیار بالاست از همین رو ماموریت نیروهای مسلح دارای ارزش بالایی است و مسئولیت ما نیز بالطبع در همین راستا بسیار سنگین است.

وی در ادامه افزود:ما برای آمادگی دفاع از امنیت و مرزهای کشور به تدبیر فرمانده معظم کل قوا دو کار باید انجام بدهیم:اول ارتقاءتوان نظامی ،یعنی ما باید همیشه از تمام جهات نظامی مانند آموزش،تجهیزات،تاکتیکها و...در اوج باشیم چرا که هر لحظه غفلت از آمادگی نظامی، به توان دفاعی کشور آسیب وارد می کند و دوم ارتقای سطح ایمان و معنویت در بین کارکنان است،اگر آمادگی های نظامی با تکیه بر ارزشها کنار هم قرار بگیرند دژی مستحکم را خواهد ساخت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جوانان عزیز، دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ما و شماست چون اگر سبک زندگی مار ا تغییر بدهد یعنی آسیب بزرگی به هویت ما،دین ما ،انقلاب ما ،ارزشهای ما و زندگی ما وارد کرده است و اینگونه پایه های اعتقادی مارا سست می کنند و اگر پایه ها ی اعتقادی ما سست شود یک بال قدرت نظامی ما  که ایمان و معنویت است می شکند ، توجه دشمن روی شما جوانان است، روی باورها و اعتقادات شما جوانان است ،هدف دشمن این است که محافل انس با قران ما ،رمضان ما ،محرم ما ،روحیه جهادگری ما و...را از ما  بگیرد،دشمن با این برنامه ریزی گسترده به دنبال تغییر فکر، تغییر رفتار و تغییر  مسیر حرکت ماست.

وی افزود:اینجاست که دشمن دیگر نیازی به حمله نظامی نمی بیند و اینجاست که نفوذ فرهنگی که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار می دهند اتفاق می افتد ، ما نباید بگذاریم این اتفاق رخ بدهد ، تغییر در سبک زندگی، افت و آسیب است و باید در مقابل ترفند دشمن ایستاد ،ما در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه سخت دشمن پیروز شده ایم در این نبرد هم می شود پیروز شد و تنها راه مقابله با این هجمه عظیم ،بصیرت است که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، بصیرت ،قطب نمای حرکت در اوضاع پیچیده و غبار آلود امروز است .

وی در پایان خاطر نشان کرد:بصیرت داشته باشیم راه را درست میرویم و راهش هم استفاده از قرآن است، اگر زندگی و ارزشها و آموزشهای ما قرآنی باشد، آن وقت است که مطمئنیم که در پناه قرآن می توانیم در مقابل همه دشمنانمان بایستیم.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 7 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 استخدام نیروی دریایی ارتش خرداد ماه ۹۵

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل پایور (کادر) درجه ­داری یگان‌های تابع خود از بین جوانان متعهد و علاقه­ مند به‌صورت پیمانی داوطلب (پسر) می­پذیرد.

الف) شرایط عمومی

۱- متدین به دین اسلام و دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و آمادگی برای فداکاری در راه تحقق اهداف انقلاب
۳- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه
۴- التزام عملی به احکام اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت موازین اخلاق اسلامی
۵- عدم عضویت و هواداری از احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی
۶- داشتن حسن شهرت و عدم سوء پیشینه کیفری
۷- نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و سابقه محرومیت از خدمات دولتی
۸- داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی اداره بهداشت و درمان نداجا (حداقل قد ۱۶۵ سانتی­متر و حداقل دید چشم بدون عینک ۱۰/۸ )

ب) شرایط اختصاصی

۱-  دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه در یکی از رشته ­های زیر با شرایط مورد اشاره:
الف) نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) با حداقل معدل کل ۱۳ و حداقل معدل کتبی ۱۰
ب) رشته‌های فنی و حرفه‌ای (الکترونیک، الکتروتکنیک، ماشین‌های الکتریکی، رایانه، ساخت و تولید، مکانیک خودرو، صنایع فلزی، تأسیسات، متالورژی، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، حسابداری، بازرگانی و امور‌ اداری) با حداقل معدل کل۱۳ و حداقل معدل کتبی ۱۰
پ)  رشته­ های مهارتی کاردانش در گروهای زیر با حداقل معدل کل ۱۴
(۱) کلیه رشته‌های گروه‌های برق ، رایانه، مالی و اداری
(۲) گروه مکانیک (فقط زیرگروه‌های سازه­ های فلزی، ساخت و تولید، تأسیسات، صنایع دریایی، عیب ­یابی و تعمیرخودرو، متالورژی و مدل سازی)
(۳) گروه هنر  (فقط رشته‌های آواز جهانی ، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی و آواز ایرانی از زیرگروه موسیقی )
۲- موفقیت در آزمایش‌های ورودی (علمی، عقیدتی، مصاحبه حضوری و ورزشی)
۳- فقط از متولدین ۷۴/۷/۱ الی ۷۷/۱۲/۲۹ثبت نام به‌عمل می‌آید. (مدت انجام خدمت مقدس سربازی به حداکثر سن داوطلب اضافه می‌شود)

 موارد مهم

(۱) استخدام مشمولان وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدرکی دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی است. ( استخدام مشمولان غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی ممنوع است.)
(۲) فرزندان معظم شهدا، جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی از اعمال شرط معدل معاف می‌باشند و مدت پنج سال به حداکثر سن آنان  اضافه می‌شود.( برابر ارائه مدرک از بنیاد شهید)
(۳) فرزندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، نیروهای مسلح ، ایثارگران ،  بسیجیان فعال و سربازان جمعی آجا از اولویت‌هایی برخوردار خواهند بود.
(۴) حافظان کل قرآن کریم در صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در اولویت می‌باشند.
(۵) داوطلبان، پیش‌بینی‌های لازم را برای حداقل سه روز اقامت در تهران  به‌عمل آورند.
(۶) آزمون ورودی از کتب عمومی و مشترک سه سال دبیرستان و بینش اسلامی خواهد بود.
(۷) درصورتی‌که قبول­شدگان نهایی مراحل گزینش، بیشتر از ظرفیت مورد نیاز باشند، داوطلبان براساس اولویت­های شورای گزینش انتخاب خواهند شد.
(۸) در هر مرحله­ای از گزینش که مشخص شود داوطلب فاقد شرایط اعلام شده است، از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.
(۹) در صورت تکمیل سهمیه، ثبت نام متوقف خواهد شد.
(۱۰) استخدام کارکنان واجد شرایط، حسب اولویت‌های سازمانی عمدتاً به‌منظورخدمت در مناطق و پایگاه‌های عملیاتی نداجا صورت می‌گیرد.
(۱۱) با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزشی لازم است داوطلبان مجرد باشند و تا اتمام دوره، مجرد باقی بمانند.
(۱۲) مدت قرارداد داوطلبان استخدام، پنج سال است و این مدت به منزله انجام خدمت دوره ضرورت نیز محسوب می‌گردد. گفتنی است داوطلبان در طول مدت قرارداد در صورت تقاضای شخصی و داشتن شرایط لازم به استخدام رسمی تغییر وضعیت خواهند یافت.
(۱۳) استخدام شدگان دارای شرایط گروه هنر ( بند پ – ۳ شرایط اختصاصی) صرفاً در تخصص مربوط به‌کار گرفته خواهند شد.

(۱۴) فارغ التحصیلان رشته های دریایی هنرستان های دریایی در الویت جذب قرار دارند.

ب) امتیازها

۱- دوره آموزش داوطلبان در آموزشگاه به‌صورت شبانه­ روزی بوده و کلیه مخارج آنان از قبیل وسایل کمک آموزشی، خوراک، پوشاک،  بهداشت و درمان  به عهده نیروی دریایی است و ماهیانه مبلغی به‌عنوان کمک هزینه تحصیلی نیز به آنان پرداخت خواهد شد.
۲- داوطلبان پس از اتمام دوره آموزش برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران، ترفیع می‌گیرند و از حقوق و مزایای شغلی مربوط برخوردار می­شوند.
۳- دانش آموختگان از تسهیلات وام‌های مصوب، کارت اعتباری حکمت و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد.
۴- درصورت ازدواج داوطلبان پس از اتمام دوره آموزش اولیه ، همسر و فرزندان آن‌ها به‌عنوان افراد تحت تکفل منظور و از تسهیلات بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برابر ضوابط برخوردار خواهند شد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

سپاه پاسداران: به‌زودی بنیان‌های رژیم آل‌خلیفه فرو خواهد ریخت/ قیامی ویرانگر شکل می‌گیرد

آرم سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه به‌زودی بنیان‌های رژیم آل‌خلیفه فرو خواهد ریخت، اعلام کرد: اقدام نابخردانه آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم موجب شکل‌گیری قیامی ویرانگر علیه رژیم وابسته و حاکم بر این کشور خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، این اقدام را موجب شعله‌ورتر شدن مشعل انقلاب اسلامی بحرین و شتاب در فروپاشی رژیم دست‌نشانده این کشور دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام غیرانسانی و مغایر با حقوق شهروندی رژیم سفاک و نژادپرست آل خلیفه در سلب تابعیت ذاتی رهبر شیعیان بحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در مغایرت با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در تضاد با عزت و کرامت مردم جهان عرب و ملت بحرین صورت پذیرفت محصول راهبرد و سیاست‌های اسلام ستیزانه نظام سلطه و صهیونیسم و توطئه آل سعود به شمار می‌رود.

این بیانیه می‌افزاید: تردیدی نیست اقدام نابخردانه آل خلیفه علیه شخصیتی که نماد برجسته روحانیت معظم شیعه محسوب می‌شود موجب شعله‌ورتر شدن مشعل انقلاب اسلامی بحرین و شکل‌گیری قیامی ویرانگر علیه رژیم وابسته و حاکم بر این کشور خواهد شد.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر اینکه به‌زودی بنیان‌های کاخ ظلم و ستم دست نشاندگان آمریکای جنایتکار با عزم و اراده انقلابی مردم بحرین فرو خواهد ریخت، تصریح شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سران رژیم پوسیده و فاقد مشروعیت آل خلیفه که دچار پوکی استخوان سیاسی شده و با تکیه بر تفرعن رژیم کودک‌کش آل سعود شمشیر جنایت به‌روی مردم مظلوم بحرین کشیده است، هشدار می‌دهد در صورتی که دست از ادامه ماجراجویی‌های صهیونیست‌پسند برنداشته و تسلیم خواسته‌های به‌حق مردم این کشور نشود به سرنوشت دیکتاتورهای تشییع جنازه شده سایر بلاد اسلامی گرفتار خواهد شد.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیردریادار سیاری با بیان اینکه فرودگاه نظامی جاسک دومنظوره می شود، گفت: پس از استاندارد سازی فرودگاه جاسک، مذاکره با ایرلاین ها را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیردریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: راه اندازی فرودگاه جاسک یکی از سفارشات اکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و همان گونه که می دانید راه اندازی فرودگاه هزینه های بسیاری دارد، برای اقدام موثر، فرودگاه نظامی که در اختیار داشتیم را دومنظوره کرده ایم که برای چند سال شهرستان از آن استفاده کند.

وی عنوان کرد: در این راستا هزینه های زیادی صرف شده است. فرودگاه جاسک نیاز به ترمینال داشته که ساخته شد و تمام تجهیزات و خودرو های مورد نیاز، منابع سوخت، سامانه کنترل فرودگاه، تعمیر باند و همه اقدامات انجام و تامین شده اند و پس از آن تلاش کردیم شرکت های هواپیمایی پرواز به جاسک انجام دهند که شرکت ها بهانه آوردند که طول باند فرودگاه کم است.

سیاری گفت: طول باند به ۵۰۰ الی ۶۰۰ متر افزایش خواهد یافت که باند شرایط و ویژگی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از افزایش طول باند، مجددا به سراغ شرکت های هواپیمایی خواهیم رفت، اظهار داشت: در ابتدا ممکن است تمام صندلی های پرواز پر نشود و برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نباشد، برای این موضوع صندلی ها توسط نیروی دریایی خریداری خواهد شد و امیدواریم امسال فرودگاه جاسک به بهره برداری برسد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 28 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که شهر محاصره شده فلوجه از نظر نظامی سقوط کرده و بزودی نیروهای عراقی کنترل کامل دیگر مناطق شهر را به دست خواهند گرفت."

 

 
فلوجه عقب نشینی داعش از مرکز شهر فلوجه/ داعش فروپاشید
 
 

 وب سایت شبکه "الجزیره" گزارش داد: «نیروهای عراقی توانستند به مرکز شهر فلوجه وارد شوند و طی درگیری های شدید، داعش از مرکز این شهر عقب نشینی کرد.»

  

الجزیره در ادامه گزارش داد: «"ثامر الحسینی" فرمانده نیروهای واکنش سریع اعلام کرده که نیروهای عراقی در نزدیکی ساختمان فرمانداری فلوجه مستقر شده اند و داعش در پی قطع شدن گذرگاه  اصلی این گروهک به سمت مرکز شهر، به طور کامل فروپاشید.»

 

 

 الحسینی فرمانده نیروهای واکنش سریع ادامه داد: «نیروهای عراقی توانستند سه تانکر بمبگذاری شده را به همراه 55 مین کار گذاشته شده در مسیر خیابان "بغداد" فلوجه خنثی سازی کنند و یکی از راه های اصلی امداد رسانی داعش به دست ارتش عراق افتاد.»

  

 

خاطر نشان می شود که وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهی عملیات غرب بغداد توانست مناطق التوزیع الجدید، البو ردینی و خیابان شستم در شهر فلوجه را آزاد کند.

 

 

 ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی مسیر حدفاصل بین محله الصناعی و محله نزال در شهر فلوجه را قطع کرده‌اند.

 

 

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که شهر محاصره شده فلوجه از نظر نظامی سقوط کرده و بزودی نیروهای عراقی کنترل کامل دیگر مناطق شهر را به دست خواهند گرفت.

 

 

فرمانده پلیس فدرال عراق هم گفته که خطوط دفاعی داعش در فلوجه در سطح گسترده دچار فروپاشی سریع  شده و تروریست ها به طور دسته جمعی به سمت غرب فلوجه فرار کرده اند.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 28 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

نقشه دشمن برای از بین بردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی :

 

دیدار مسئولان و کارگزاران نظام

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز سه شنبه در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاههای مختلف و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش توانمندیهای اساسی را موجب مصونیت و اقتدار ملت و کشور خواندند و افزودند: برنامه ریزی و اولویت بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون تر خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با توصیه به بهره گیری هرچه بیشتر از فضای معنوی ماه مبارک رمضان به برخی ادعیه در این ماه شریف اشاره کردند و گفتند: در برخی ادعیه رمضانی درخواست نجات از گناهانی شده است که اگر خدایی نکرده مسئولان به آنها مبتلا شوند، ضرر آن به همه جامعه و به کشور خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای، بی انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی خیالی و غرور را از جمله این گناهان برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان از خود مراقبت نکنند و مبتلا به این گناهان شوند، مراحل بعدی و خطرناک تر، کم آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تکذیب نعمت های الهی است.
ایشان تنها راه رهایی از این گناهان و لغزش ها را، تقوا و مراقبت از خویش دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به مسائل روز اشاره کردند و با تأکید بر اینکه کشور در برهه کنونی، در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، افزودند: از جمله ویژگی های مقطع فعلی این است که مسئولان، بر خلاف اوایل انقلاب، با ظرفیت های عظیم کشور بیشتر آشنا هستند و آگاهی کامل و جامعی نسبت به توانمندیها و امکانات دارند.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: ویژگی دیگری که موجب حساس بودن مقطع فعلی است، وجود یک دشمنی آشکار خاص با جمهوری اسلامی است که فراتر از اختلافات معمولی میان دولتهاست.
ایشان در بیان علت اصلی این دشمنی خاص، جمهوری اسلامی ایران را یک پدیده بی سابقه خواندند و خاطرنشان کردند: نظام اسلامی بر پایه مبانی فکری و عملی اسلامی با «استکبار، ظلم، تبعیض، و سیاستهای زورگویانه» مخالف است و با وجود همه فشارها، قدرت و نفوذ آن روز به روز در منطقه و جهان گسترش و عمق یافته و به عنوان یک قدرت رو به ظهور جدید، منافع ظالمانه قدرتهای استکباری را به چالش کشیده است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید طراحی و نقشه دشمن را شناخته و برای مقابله با آن، طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم که برنامه های اجرایی نیز در چارچوب این طراحی کلان معنا پیدا خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی و نقشه دشمن، از بین بردن توانمندی های جمهوری اسلامی و اگر نتواند، جلوگیری از رشد این توانمندی هاست.
ایشان با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت ها  و افزایش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندیهای اصلی و اساسی کشور پرداختند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 28 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری از رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته در این نیرو خبر داد 

 

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته در این نیرو خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پایگاه دریایی بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و از نظر آموزشی، علمی، فنی و نیروی انسانی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آموزش افسران در رده‌های مختلف در پایگاه دریایی بوشهر افزود: علاوه بر دوره‌های مختلف افسری و عالی دوره‌های تخصصی چتربازی و غواصی در پایگاه دریایی بوشهر انجام می‌شود که نشان از ظرفیت بالای این پایگاه در ابعاد نظامی و آموزشی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به آمادگی کارکنان پایگاه دریایی بوشهر در جهت اجرای ماموریت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کارکنان پایگاه دریایی بوشهر با توانمندی بالا و تجهیزات پیشرفته آماده مقابله با هر‌گونه تهدید در عرصه‌های مختلف هستند.

سیاری با اشاره به اینکه پایگاه دریایی بوشهر در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیر گذاری در شکست دشمن داشت و افزود: در عملیات مروارید که در شصت ‌و هفتمین روز از جنگ توسط دریادلان پایگاه دریایی بوشهر انجام شد ضربات مهلکی به دشمن بعثی عراق وارد شد.

وی با اشاره به اینکه از محل پایگاه دریایی بوشهر چند پایگاه در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است خاطر نشان کرد: منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک، مکران و دیگر مناطق دریایی ارتش در جنوب به سبب اهمیت و جایگاه پایگاه دریایی بوشهر ایجاد شده و پایگاه دریایی بوشهر به عنوان پایگاه دریایی مادر شناخته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این نیرو در سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل  طرح‌ها و برنامه‌های مهمی در حال اجرا دارد، افزود: نیروی دریایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز از توان جوانان دانشمند بهره برده و اکنون در نگهداری، ساخت و تعمیرات تجهیزات و نوسازی انواع ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌ اقدامات مهمی انجام داده است.

سیاری با اشاره به اینکه شعار حضرت امام راحل در نیروی دریایی ارتش محقق شده گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از توان داخلی روی پای خود ایستاده و این مهم، بزرگترین حرکت در مسیر اجرای اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل است.

دریادار سیاری در پایان از رونمایی چند شناور در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته که در نیروی دریایی ارتش ساخته شده، رونمایی می‌شود.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

386949_214

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم انتصاب امیر بیوک عباسزاده به عنوان مدیرعامل جدید بتاجا، ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات امیر عباس محتاج در سال های حضور در بنیاد تعاون ارتش گفت: در شرایطی که بنیاد وضعیت مطلوبی نداشت آقای محتاج با تلاش تحسین برانگیز وارد میدان شد و در ۲ سال اول کارها با کیفیت خوب پیش رفت که در ایام اخیر، رکود در حوزه‌های اقتصادی و مسکن برخی موانع را در کشور و در بنیاد ایجاد کرد.

 

وی گفت: حضور در این جلسه تودیع اگرچه به خواست و اصرار خود آقای محتاج اتفاق افتاده، اما برای من ناراحت کننده است و برای امیر محتاج آرزوی موفقیت دارم.

صالحی همچنین روند انتخاب مدیرعامل جدید را بر اساس قانون مصوب و پیشنهاد هیأت امنا دانست و اظهار داشت: پس از پیشنهادات هیأت امنا بتاجا و بحث و تبادل نظر با گزینه های پیشنهادی، مسئولیت را به امیر عباسزاده واگذار کردیم.

وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید تأکید کرد: ظرفیت های مناسبی برای مسکن دار کردن کارکنان داریم که این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم افزایی در مسیر ارائه خدمات به کارکنان را از وظایف بنیاد دانست تا با استفاده از توانمندی های بانک حکمت ایرانیان، شرکت بیمه حکمت صبا و دیگر امکانات موجود، این امر امکان پذیر و ممکن گردد.

صالحی تصریح کرد: فعالیت شرکت های تابعه بنیاد باید در سرفصل های مصوب صورت گیرد و سود حاصله در جهت بهره مندی بیشتر کارکنان به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: خدمت به کارکنان و ارتقاء سطح معیشت ایشان باید با نگاه جدی در بتاجا دنبال شود و هر فعالیت جدیدی با تأکید بر همین دیدگاه ادامه یابد.

عباس محتاج نیز طی سخنانی از حمایت ها و رهنمودهای فرمانده کل ارتش در دوران مدیریت خود در بتاجا قدردانی کرد و اظهار داشت: به عنوان یک سرباز همواره آماده خدمت هستم و در این دوران تجاربی را کسب کرده‌ام که متعلق به فرد نیست و به سازمان تعلق دارد و در مسیر خدمت در این نظام مقدس به کار خواهم گرفت.

امیر بیوک عباسزاده پیش از این مسئولیت معاونت مهندسی نیروی هوایی ارتش را عهده دار بود. وی سابق بر این مدیر عمرانی فرودگاه های کشور و صنایع هوایی ایران نیز بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین طی حکمی امیر رضا خرم طوسی را به عنوان رئیس هیأت مدیره بنیاد تعاون ارتش منصوب کرد. امیر خرم طوسی در حال حاضر مشاور عالی فرمانده کل ارتش و مسئولیت قرارگاه راهیان نور ارتش را برعهده دارد و پیش از این نیز مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش، جانشین ستاد مشترک ارتش و فرمانده مرکز آموزش نزاجا بوده است.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 17 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر 155نفر از تکاوران مدافع خرشهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شدند.

ششمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش ویژه تکاوران مدافع خرمشهر نیروی دریای ارتش صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم 155 تن از تکاوران و خانواده های شهدای مدافع خرمشهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان عقیدتی سیاسی آجا تجلیل شدند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 24 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , me88.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com