نردبان امید

نردبان امیدme88.loxblog.com

 

                                                         
امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیداری با فرمانده کل ارتش بر افزایش پشتیبانی های رزمی و هم افزایی های دفاعی تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر ستاد دکترسید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در گفتگو با خبرنگار ارتش با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص هم افزایی بیشتر بین نیروهای مسلح افزود: نحوه همکاری صنایع مختلف وزارت دفاع با ارتش جمهوری اسلامی ایران، چگونگی سرعت بخشیدن به ماموریت ها و همکاری های مشترک در جهت دستیابی به توفیقات بیشتر در بخش های امنیتی و دفاعی و توسعه همکاری ها و تبادل تجربیات در حوزه های علمی و تحقیقاتی از جمله محورهایی بود که در این دیدارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

امید است این دیدار روز به روز باعث افزایش ارتقاء توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران  و نیروهای مسلح بگردد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 picture (217×182)

 

 

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد علاوه بر نظامیان برای مردم عادی نیز یک الگوی تمام عیار و ماندگار است.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در هفتمین همایش علمی شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد گفت: دشمن ستیزی، خلوص و دانش نظامی این شهید والامقام برای نظامیان الگو است.
وی افزود: برای مردم عزیز کشورمان نیز تواضع، پاکی، صداقت، ولایت مداری و پای انقلاب ماندن ایشان الگو محسوب می شود.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: شهادت شهید صیاد نشان داد که همانطور که آن شهید والامقام مطیع حضرت امام(ره) بود، بعد از ایشان نیز تابع محض فرمانده معظم کل قوا بود.
وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد بیان داشت: شهید صیاد شیرازی قهرمان بی بدیل این عملیات بود و طرح ریزی های بی نقص وی مانع از دستیابی منافقین به اهداف شوم آنها شد.
امیر سرتیپ آراسته گفت: شهید صیاد شیرازی با جدیت و با انگیزه به طراحی عملیاتها می پرداخت و با استکبار، کفر و نفاق ستیز داشت.
وی افزود: شهید صیاد شیرازی در حوزه نظامی یک نابغه و در حوزه دینی نیز یک انسان صادق و مومن بود که زندگی پاکی داشت و با خلوص نیت و صداقت به شهادت رسید.   
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در پایان، گفت: عزتی که ما از شهدا داریم، حاصل شفاعت آن بزرگواران در دنیاست.
 
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ShowObjectPicture.aspx (450×315)

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کیان نظام اسلامی گفت: ارتقای توان رزمی، دفاعی و بازدارندگی کشور با تکیه بر ولایتمداری و تبعیت از رهبری مهم ترین وظیفه ارتش جمهوری اسلامی است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در آیین تودیع ومعارفه فرمانده پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر افزود: انتخاب‌ ها و انتصاب‌ ها در نیروی زمینی بر مبنای شایسته ‌سالاری بوده و ولایتمداری به عنوان رکن اصلی اعتقادی در بین نیروهای مسلح، ضامن اعتلا و تقویت روحیه شجاعت و خدمتگزاری در ارتش است.
وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ و زمینه لازم برای توسعه و رشد متوازن در همه عرصه ها امری حیاتی بوده، لیکن ولایتمداری و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب موجب تسهیل و تسریع در روند اعتلای روزافزون کشور و نظام اسلامی است.
وی اضافه کرد: در این راستا بسترهای بزرگ ایجاد شده به واسطه تبعیت از ولایت فقیه را باید به خوبی درک و رهبری نظام اسلامی را به عنوان حجت خدا بر روی زمین یاری کرد و در رفتار، گفتار و سیمای ما مظهر وجود پروردگار و ولایت وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در اجرای درست و عدالت ‌محور برنامه‌ های کلان مورد تاکید رهبری باید از راهنمایی و هدایت ایشان در مسیر اعتلای بهتر و بیشتر بهره‌ مند شد، گفت: فرهنگ ولایت‌ مداری ضامن حرکت پویایی است که در نیروی زمینی ارتش، براساس عدالت و شایسته‌ سالاری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح های انجام شده در نیروی زمینی ارتش بر اساس خواسته ‌ها و دغدغه های رهبر انقلاب تعریف شده است افزود: باید در راستای تحقق این خواست ها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه تمامی طرح های برنامه ریزی شده در این نیرو با تمام قدرت اجرا می شود، ادامه داد: تمامی برنامه‌های اجرایی نیروی زمینی ارتش باید برگرفته از معارف قرآنی، دینی و توصیه‌های پیامبر اکرم(ع) و ائمه اطهار(ع) بوده و شاهد رفتار علوی از سوی ارتشیان مجاهد ولایت ‌مدار باشیم.
وی با بیان اینکه مرکز آموزشی 03شهید برخورداری عجب شیر بهترین مرکز آموزشی سربازان است، افزود: در این مرکز تا رتبه دکتری آموزش درجه داری داده می شود که این نشان از توامندی این مرکز در کشور است.
در این آیین از خدمات سرهنگ قدیر تیموری راد فرمانده پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر تقدیر و سرهنگ علی مهدوی بعنوان فرمانده جدید این پادگان معرفی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 

امیر دریادار آزاد فرمانده منطقم یکم دریایی بندرعباس در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر که برای کارورزی به منطقه یکم اعزام شده بودند گفت: شما جوانان ذخیره های آینده این مملکت و این مرز و بوم هستید، نیروی دریایی برای آینده درخشان شما برنامه ریزی دارد و چشم به این دارد که شما افسرانی لایق و قابل باشید تا بتوانید در محضر فرماندهی معظم کل قوا سربلند و روسفید باشید.

وی افزود: اگر بتوانیم در دریا حضور قوی داشته باشیم می توانیم صدای بلند خودمان را به گوش دیگران برسانیم.

دریادار دوم حسین آزاد در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نیروی دریایی راهبردی ارتش و همچنین اهمیت حضور این نیرو در دریا و آبهای آزاد اشاره کرد و گفت: سعی کنید با علاقه مندی بیشتر دانش استادان خود را فراگیرید و با نیروی جوانی طرح های نو جهت پیشبرد اهداف عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارائه دهید، پس تلاش کنید پایه های علم و دانش و همچنین نیروی ایمان خود را قوی کنید چراکه نیروی انسانی الهی محور، معادباور، دین باور و با تقوی می تواند صحنه نبرد را به نفع خود تغییر دهد.

فرمانده منطقه یکم امامت در پایان افزود: با دانش تخصصی خود پایه های آموزش را قوی بنیان بگذارید و رقابتی سالم انجام دهید و به یکدیگر در ارتقاء این دانش و مهارت کمک کنید.

 ی

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 2505965.jpg (600×400)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ساعاتی پس از یورش موشکی به مراکز تجمع داعش در دیداری صمیمانه با فرماندهان سپاه تاکید کردند: هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است.ساعاتی پس از یورش غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع داعش در دیرالزور سوریه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیداری صمیمانه با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه، با قدردانی از تلاش‌های سپاه در عرصه‌ی موشکی فرمودند: «کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است.»

ایشان گفتند: «همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد.»

در این دیدار، فرماندهان ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملیات موفقیت‌آمیز «لیلةالقدر» تأکید کردند: همان‌طور که حضرت‌عالی درباره‌ی حفظ جان غیر نظامیان دستور داده بودید، در این عملیات با هدایت اطلاعاتی نیروی قدس، فقط مواضع تروریست‌ها هدف قرار گرفت و هیچ یک از مردم و غیر نظامیان آسیب ندیدند.

این دیدار با دعای رهبر انقلاب اسلامی برای حاضران پایان یافت.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 16 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 2390254.jpg (600×400)

رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶ با انجام رژه باشکوه دریایی در دریای خزر پایان یافت

نیروی دریایی ارتش رزمایش ۵ روزه خود با عنوان «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶۶» در بزرگترین دریاچه جهان را امروز با رژه یگان های شناور دریایی و یگان های پروازی در برابر مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری به اتمام رساند.

این رزمایش در اجرای برخی تاکتیک ها و استفاده از دستاوردها و تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریای خزر بی سابقه بوده و حضور ناوشکن تمام ایرانی «دماوند» که برای اولین بار از زمان الحاقش به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در یک رزمایش با این سطح از گستردگی و اهمیت شرکت کرد از نکات مهم رزمایش اقتدار و امنیت پایدار ۹۶ بود.

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» دومین ناوشکن ساخت ایران است که بعد از ناوشکن «جماران» در جنوب کشور، در آبهای دریای خزر به بهره برداری رسید و موجب ارتقای توان رزم و آمادگی نیروی دریایی ارتش در بزرگترین دریاچه جهان شد.

این ناوشکن پس از چند مأموریت دریایی و حضور در کشورهای حاشیه دریای خزر؛ برای اولین بار در «رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» حضور پیدا کرد و توانست به عنوان ناو سر فرماندهی در کنار ناوهای موشک انداز کلاس پیکان، ناوچه های توپ دار کلاس قائم به همراه شناورهای تندرو هجومی همه مأموریت های محوله را به خوبی اجرا نماید.

در این رزمایش انواع سامانه های تولید داخل از جمله سامانه های الکترونیک و اپتیکی که برای بکارگیری انواع تسلیحات، روی شناورها نصب و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک موجود در یگان های شناور مورد آزمایش قرار گرفتند و در بخش دیگر رزمایش از پهپادهای دریا پایه به منظور تست و ارزیابی سلاح های یگان های شناور به عنوان هدف استفاده شد.

در رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶»، تکاوران دریایی کلاه سبز نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات چریک و ضد چریک و عملیات نفوذ به ساحل، قابلیت ها و توانمندی های بالای خود را با موفقیت در عرصه عمل به نمایش گذاشتند.

اجرای عملیات جنگ های نوین، تیراندازی توسط تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش و یگان های پروازی علیه اهداف شناور، هلی برن و راپل در دریا و ساحل، تجسس، امداد و نجات دریایی و پرواز هواپیماهای بال ثابت F۲۷ این نیرو بر فراز آسمان محدوده رزمایش از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» بود که با موفقیت کامل به اتمام رسید.

در مراسم رژه روز پایانی رزمایش که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و سایر مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری در پهنه آبهای دریای خزر برگزار شد ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» بعنوان ناو سر فرماندهی، دهها شناور از کلاس ناوهای موشک انداز پیکان، ناوچه های توپدار قائم، شناورهای هجومی تندرو و همچنین انواع یگان های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور داشته و توانستند با آرایش های منظم، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

گفتنی است رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» با بهره گیری از ظرفیت تمامی یگان های ناوگان شمال نداجا شامل؛ منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع)، مرکز آموزش تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) و پایگاه های دریایی امیرآباد و آستارا، روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۶ با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و با پیام صلح و دوستی در سایه اقتدار و توانمندی در دریای خزر و با اهداف به نمایش گذاشتن توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین امنیت مستمر و پایدار در بزرگترین دریاچه جهان، اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر کشورهای حاشیه خزر برای استمرار امنیت در این پهنه آبی، آزمایش سامانه های مدرن تولید داخل و انتقال تجربیات لازم از کارکنان قدیمی و با تجربه به کارکنان جوان در محدوده ای به وسعت ۸۰ هزار کیلومتر مربع از دریای خزر و به مدت ۵ روز انجام شد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 16 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 2390254.jpg (600×400)

رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶ با انجام رژه باشکوه دریایی در دریای خزر پایان یافت

نیروی دریایی ارتش رزمایش ۵ روزه خود با عنوان «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶۶» در بزرگترین دریاچه جهان را امروز با رژه یگان های شناور دریایی و یگان های پروازی در برابر مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری به اتمام رساند.

این رزمایش در اجرای برخی تاکتیک ها و استفاده از دستاوردها و تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریای خزر بی سابقه بوده و حضور ناوشکن تمام ایرانی «دماوند» که برای اولین بار از زمان الحاقش به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در یک رزمایش با این سطح از گستردگی و اهمیت شرکت کرد از نکات مهم رزمایش اقتدار و امنیت پایدار ۹۶ بود.

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» دومین ناوشکن ساخت ایران است که بعد از ناوشکن «جماران» در جنوب کشور، در آبهای دریای خزر به بهره برداری رسید و موجب ارتقای توان رزم و آمادگی نیروی دریایی ارتش در بزرگترین دریاچه جهان شد.

این ناوشکن پس از چند مأموریت دریایی و حضور در کشورهای حاشیه دریای خزر؛ برای اولین بار در «رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» حضور پیدا کرد و توانست به عنوان ناو سر فرماندهی در کنار ناوهای موشک انداز کلاس پیکان، ناوچه های توپ دار کلاس قائم به همراه شناورهای تندرو هجومی همه مأموریت های محوله را به خوبی اجرا نماید.

در این رزمایش انواع سامانه های تولید داخل از جمله سامانه های الکترونیک و اپتیکی که برای بکارگیری انواع تسلیحات، روی شناورها نصب و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک موجود در یگان های شناور مورد آزمایش قرار گرفتند و در بخش دیگر رزمایش از پهپادهای دریا پایه به منظور تست و ارزیابی سلاح های یگان های شناور به عنوان هدف استفاده شد.

در رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶»، تکاوران دریایی کلاه سبز نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات چریک و ضد چریک و عملیات نفوذ به ساحل، قابلیت ها و توانمندی های بالای خود را با موفقیت در عرصه عمل به نمایش گذاشتند.

اجرای عملیات جنگ های نوین، تیراندازی توسط تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش و یگان های پروازی علیه اهداف شناور، هلی برن و راپل در دریا و ساحل، تجسس، امداد و نجات دریایی و پرواز هواپیماهای بال ثابت F۲۷ این نیرو بر فراز آسمان محدوده رزمایش از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» بود که با موفقیت کامل به اتمام رسید.

در مراسم رژه روز پایانی رزمایش که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و سایر مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری در پهنه آبهای دریای خزر برگزار شد ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» بعنوان ناو سر فرماندهی، دهها شناور از کلاس ناوهای موشک انداز پیکان، ناوچه های توپدار قائم، شناورهای هجومی تندرو و همچنین انواع یگان های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور داشته و توانستند با آرایش های منظم، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

گفتنی است رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» با بهره گیری از ظرفیت تمامی یگان های ناوگان شمال نداجا شامل؛ منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع)، مرکز آموزش تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) و پایگاه های دریایی امیرآباد و آستارا، روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۶ با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و با پیام صلح و دوستی در سایه اقتدار و توانمندی در دریای خزر و با اهداف به نمایش گذاشتن توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین امنیت مستمر و پایدار در بزرگترین دریاچه جهان، اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر کشورهای حاشیه خزر برای استمرار امنیت در این پهنه آبی، آزمایش سامانه های مدرن تولید داخل و انتقال تجربیات لازم از کارکنان قدیمی و با تجربه به کارکنان جوان در محدوده ای به وسعت ۸۰ هزار کیلومتر مربع از دریای خزر و به مدت ۵ روز انجام شد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 16 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 picture (400×267)

فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد.
ناخدا حسین حسنی در مراسم استقبال از ناوگروه چهل ششم توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه ۲۵۹ نفر پرسنل نظامی ۳۱ فروردین ۹۶ جهت انجام ماموریت به سمت آب های آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از ۵۶ روز دریانوردی به میهن بازگشت.
وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت حفاظت و حراست از خطوط مواصلاتی دریایی جمهوری اسلامی در آب های بین المللی توسط نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در آب های بین المللی و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان و کشورهای منطقه ای و همسایگان از جمله اهداف این ماموریت هاست.
ناخدا حسنی، انتقال فرهنگ فی مابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست و برادر، انتقال دانش از کارکنان قدیمی به کارکنان جوان، اِشراف اطلاعاتی در منطقه و تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از اهداف ماموریت های برون مرزی نیروی دریایی ارتش و ناوگروه چهل و ششم عنوان کرد.
وی افزود: ناو گروه چهل و ششم طی ماموریت 56 روزه، اقدام به رهگیری ۶۸۰ فروند واحدهای غیرنظامی در خلیج عدن و شناسایی تعداد ۱۶فروند واحدهای نظامی و فرامنطقه ای به صورت مثبت کرده است.
به گفته فرمانده ناوگروه چهل و ششم نیروی دریای ارتش، شناسایی الینتی و کامینتی تعداد ۲۳۸ فروند شناور و هواپیمای نظامی منطقه ای و فرامنطقه ای و مانیتورینگ راداری تعداد ۳۸ فروند کشتی تجاری و نفتکش در طول مدت ماموریت از جمله فعالیت های این ناوگروه بوده است.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

دانفورد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اشاره به امکانات وسیع سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی ایران، روسیه و چین این سه کشور را تهدیدات و چالش‌های ارتش آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه کشور  روسیه، ایران و چین را تهدیدات و چالش های اصلی برای ارتش آمریکا خواند.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: روسیه، ایران و چین از طیف وسیع امکانات سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی برخوردار هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا افزود: نظامیان آمریکایی باید سرمایه گذاری ها برای وارد کردن ضربات به دشمنان در زمینه هوا و در فضای سایبری را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست گفت: ایران کماکان چالشی بلند مدت برای ثبات خاورمیانه است.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به برگزاری 25 رزمایش در سال 96 اظهار کرد: این رزمایش‌ها در تخصص‌های مختلف و در دریا و سواحل دریای شمال و جنوب انجام می‌شود و در انتها نیز به رزمایش بزرگ دریایی ولایت 96 را به مرحله اجرا درمی‌آوریم.

وی بابیان اینکه تجهیزات نظامی نیروی دریایی به‌روز و تمامی آن‌ها تولید داخل هستند گفت: در همین شمال کشور می‌بینید که در منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و در صنایع دفاعی شهید تمجیدی؛ ناوشکن دماوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باافتخار عملیاتی شده و هم‌اکنون در عرصه دریاها دریانوردی می‌کند و ناوهای موشک‌انداز دیگری نیز در دست تولید است که و به امید خداوند این خط تولید قطعاً ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اعتقاد، تلاش و همت ما بر این است که کارکنانی را تربیت کنیم تا بتوانند مأموریت‌های خطیر نیروی دریایی را به‌ویژه در عرصه دریاهای آزاد و در بین کشورهای جهان به خوب انجام بدهند و باعث سربلندی و افتخار برای امنیت محسوب شوند؛ چراکه فرماندهی کل قوا فرموده‌اند که مظهر اطمینان مردم در دریا نیروی دریایی است.

سیاری بابیان اینکه باید از جلسات انس با قرآن به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی و انسان‌سازی است بهره ببریم افزود: ما برای اینکه فرمایشات معظم له را به اثبات برسانیم و انجام بدهیم نیاز به انسان‌هایی داریم که در ابعاد مختلف آمادگی انجام مأموریت را داشته باشند و بهترین منبعی که می‌توان برای جوان‌ها استفاده کرد برای اینکه چنین مأموریت خطیری را انجام دهند؛ استفاده از قرآن کریم است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کارخانه انسان‌سازی است گفت: مؤمن بودن، داشتن تعهد و تخصص، ولایتمدار و ایثارگر بودن از ویژگی‌هایی است که ما در جوان‌هایی که به آموزش ویژه نیروی دریایی ورود می‌کنند نیاز داریم و برای رسیدن به این‌ها هیچ‌چیزی به‌اندازه قرآن اثرگذار نیست.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

در تاریخ ایران اسلامی 14 و 15 خرداد یادآور نام و شخصیت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. بزرگ مردی که برای حمایت از مستضعفین و ملل مظلوم در برابر قدرت‌های زورگو و استکباری ایستاد.
در این بیانیه آمده است: 
امام خمینی(ره) در ایجاد الگویی نوین در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی بی بدیل داشت و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که تفکر هوشمندانه و خلاقانه آن امام راحل با تلفیق مبانی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شرایط روز، آن را بوجود آورده و درکی جدید از شرایط تاریخی را فراروی سایر ملل و جوامع قرار داده است.
ارتش در ادامه بیانیه خود آورده است: امام خمینی(ره) متفکر بزرگ عصر حاضر و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و بزرگ مردی بود که جهان را با اندیشه الهی خود از فرو رفتن در اندیشه‌های دنیا طلبانه قدرت های جهانی رهانید و اسلام را بعنوان یگانه مسیر رستگاری بشریت به جهان معرفی کرد. بزرگ مردی که منادی دین و عدالت و محبوبترین رهبر مسلمانان در جهان معاصر و پناهگاه عدالت ‌طلبان و ستمدیدگان بود و آن چنان گام برمی داشت که برکات آن برای همیشه باقی مانده و خواهد ماند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردمی 15 خرداد که سرآغاز نهضت بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر عمق پیوند معنوی مردم با آرمان های الهی و نمایش فداکاری ملت برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان بود، پیشتازی و پرچمداری جبهه اسلام واقعی توسط جمهوری اسلامی ایران را از نعمات وجود بابرکت امام خمینی(ره) در تاریخ ایران اسلامی دانسته و استمرار این حرکت بزرگ الهی را در حمایت از ولایت مطلقه فقیه و نایب برحق امام راحل، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) می داند و معتقد است امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است و اینک که 38 سال از رحلت آن ابرمرد بزرگ انقلاب اسلامی می گذرد راه و صراط آن امام همام بعنوان یک اسوه و الگو باقی مانده و چراغ راه رهپویان ایشان خواهد بود.
ارتش در پایان بیانیه خود ضمن دعوت از آحاد ملت ایران برای حضور گسترده و پرشور در آئین گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و تأکید بر همراهی و شرکت یکپارچه کارکنان ارتش و خانواده آنها در این مراسم؛ اعلام می دارد فرزندان غیور امام راحل در ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تجدید میثاق با امام خمینی(ره) آماده اند تا با لبیک گویی به منویات و تدابیر ولی فقیه زمان و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) راه پر افتخار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ادامه داده و تا همیشه تاریخ آن را تداوم ببخشد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 سفر حبیب الله سیاری به مشهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر افزایش توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح گفت که نیروهای مسلح محور امنیت در کشور هستند.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم محفل انس با قرآن که در مسجد پیامبر اعظم ناوگان شمال نیروی دریایی برگزار شد،   با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره امنیت کشور اظهار کرد: امنیت در کشور ما در حالی پایدار و مناسب است که در اطراف ما این امنیت ملتهب است.

وی با بیان اینکه «امنیت در هر کشوری جایگاه بالایی دارد»، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام این ناامنی را به وجود آورده و همه تلاششان این است که این نا امنی را در کشور ما نیز به وجود آورند، اما این امکان تاکنون برایشان به وجود نیامده و نخواهد آمد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه پیشرفت و رشد در هر جامعه درگرو وجود امنیت است، افزود: در صورت نبود امنیت هیچ پیشرفتی در اقتصاد و اجتماع و آبادانی و صنعت به وجود نخواهد آمد.


سیاری همچنین با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد و همدلی نزد مردم، گفت: هرگاه همه مردم با اتحاد، همدلی و هماهنگی در کنار یکدیگر باشند، قطعاً امنیت در کشور برقرار می‌شود و این وحدت و انسجام باید همیشه حفظ شود تا شاهد رشد جامعه باشیم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه «محور امنیت در کشور نیروهای مسلح هستند»، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما به هر میزان که مقتدرتر، توانمندتر، هوشمندتر و پرتلاش‌تر باشند، امنیت در داخل و خارج از مرزهای کشور تأمین می‌شود.

 

وی افزود: نیروهای مسلح ما برای برقراری امنیت باید توانمندی خود را حفظ کنند و  هر میزان توان دفاع و بازدارندگی بالاتر باشد، امنیت هم بیشتر است و همه‌کسانی که در فرا منطقه ما در فکر دشمنی با جمهوری اسلامی هستند با نگاه به انسجام و اتحاد داخل قطعاً حتی فکر تهاجم به کشور به سرشان خطور نمی‌کند.

 

سیاری با تأکید برافزایش توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح گفت: مهم‌ترین عامل مؤثر در ارتقاء توان دفاعی کشور داشتن نیروی انسانی الهی محور هست و رهبر انقلاب  سه شاخصه ایمان، دانش، شجاعت را از مهم‌ترین ویژگی نیروهای مسلح برشمردند.


وی با بیان اینکه «ماه رمضان، ماه خودسازی و عبادت است»، خاطر نشان کرد: افزایش سطح ایمان در سایر شاخصه‌های انسانی مؤثر بوده و قطعاً با پای‌کار آمدن توان دانش، ایمان و شجاعت نیروهای جان‌برکف نیروی دریایی و تمامی هم‌رزمان حتی فکر تعرض به کشورمان بر سر هیچ احدی نخواهد افتاد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 آزادسازی خرمشهر فتح خرمشهر

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

 شاید کمتر کسی بداند که خواستگاه گردان یکم تکاوران دریایی در بوشهر بوده و این دلاوران به فرماندهی ناخدا هوشنگ صمدی با توان 600 نیروی رزمی ورزیده و آماده از بوشهر به سوی خرمشهر اعزام می شوند.

نبردی نابرابر با دشمنی که توان 10.000 نیروی رزمی در قالب 2 لشکر زرهی و 5 لشکر مکانیزه  دارد، ساده بگویم انسان در مقابل تانک، زمانی که ارتش متجاوز بعث قصد تجاوز به خاک کشور شیران را می کند و بر اساس برنامه ریزی های خود مقرر بود روز اول جنگ در خرمشهر و بعد از آن اهواز و روز هفتم در تهران باشد و صدام سخنرانی کند، با سدی نفوذ ناپذیر به نام تکاوران دریایی روبرو گردید، سدی که تمامی معادلات جنگی دشمن را بهم زد و 34 روز آنها را پشت دروازه های شهر خرمشهر زمین گیر نمود.

بر کسی رشادت های نیروهای مردمی و جوانان سپاه خرمشهر پوشیده نیست و آنها نیز دوشا دوش تکاوران دریایی مقاومت کردند و با دل و جان جنگیدند، اما آنچه هنوز برای مردم نمایان نیست رشادتهای جانانه این دلیر مردان یعنی تکاوران دریایی بوشهر است.

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

از نگاه نظامی میتوان یک تکاور را با ده نیروی نظامی برابر دانست چرا که تکاوران دریایی دوره های تخصصی و رزمی خاصی نظیر؛ جنگ های پارتیزانی - غواصی - چتر بازی - جنگ در گوهستان - عملیات آبی خاکی و دها دوره های طاقت فرسا را می بینند و بر همین اساس در محاسبات نظامی هر یک را برابر ده سرباز عادی محاسبه می کنند ولی هر طور گردان 600 نفری تکاوران دریایی بوشهر را محاسبه کنیم باز هم در برابر 10.000 نفر نیروی رزمی و مکانیزه دشمن نابرابر است و تنها نیروی عشق به وطن و دفاع از تمامیت ارضی کشور باعث شد که این دلاوران دریادل با دل و جان مقاومت کنند.

جنگ و نبرد در خرمشهر 34 روز بطول انجامید و تکاوران به گروه های کوچک تقسیم شدند و در سطح شهر جنگ پارتیزانی را که تخصص ویژه آنهاست را ادامه دادند و خسارات زیادی به ماشین جنگی دشمن وارد کردند.

ثمره مقاومت 34 روزه و نبرد جانانه تکاوران دریایی بوشهر به فرماندهی ناخدا صمدی نثار 103 شهید و 250 جانباز به میهن عزیزمان بود.

در این مقاومت 34 روزه امیر دریادار حبیب الله سیاری (فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش) نیز بعنوان تکاور دریایی حضور داشتند که در طی این نبرد مجروح می گردنند.

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

درود می فرستیم به روح شهدای تکاوران دریایی و آرزوی سلامتی برای جانبازان و عمر با عزت برای یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان خرمشهر، نباید چشم ها را بر واقعیت ها ببندیم و باید نسل آینده بداند امنیت و آسایش کشور را مدیون دلاور مردی سربازان و جوانان این مرز و بوم هستیم.
 
تقدیم به روح شهدا و مدافعان خرمشهر 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

ایشان  خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.

فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.

ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


امیر سرتیپ دکتر محمد حسین دادرس در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا گفت: حضور مردم در صحنه ها؛ نمایانگر اتحاد، همبستگی و انسجام ملی است.
 امیر سرتیپ دادرس در این مراسم  طی سخنانی با تاکید بر داشتن قدرت و اهمیت بصیرت افزود: اگر قدرتمند باشیم صاحب استقلال خواهیم بود و در غیر این صورت تحت نفوذ و سلطه استکبار جهانی قرار خواهیم گرفت.
 وی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل بسیار ارزشمند در ارزیابی قدرت ها؛ اتحاد، همبستگی، یکدلی و وفاق ملی می باشد که از همه عناصر مهمتر، با ارزش تر و دارای مرتبه بالاتری است و حضور مردم در صحنه ها و انتخابات این انسجام ملی را نشان داده و نمایانگر اتحاد، همبستگی و قدرت عظیم مردم است که همواره از توصیه های مقام معظم رهبری بوده و موجب ارتقاء قدرت ملی شده است.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

اگر می خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن باقی بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند.

  • اگر چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.
  • اگر به لطف خداوند، این همت و اراده در مردم، با همین شدت و ابهت ادامه پیدا کند، دشمن هرگز نخواهد توانست در مقابل ملت ایران، هیچ غلطی انجام دهد.
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

هر کس بخواهد امنیت انتخابات را برهم بزند قطعاً سیلی خواهد خورد

 مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 فرمانده کل ارتش از نحوه آموزش دانشجویان خارجی بازدید کردامیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان فارس از یگان های مختلف ارتش در این استان بازدید کرد.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سفر از دانشکده پیاده و زرهی مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا و نیز پایگاه هوایی شهید دوران نهاجا بازدید و با استادان، خلبانان و دانشجویان دوره های عالی و مقدماتی در خصوص کلاس های آموزشی بحث و تبادل نظر کرد.

فرمانده کل ارتش با حضور در کمیته تکاور و کارگاه های آموزشی بر آمادگی رزمی این نیروها تاکید کرد.  

همچنین امیر سرلشکر صالحی با حضور در جمع تکاوران تیپ ۵۵ هوابرد عملکرد این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز نیز از سامانه های آموزشی و پروازی اعم از سالن تیراندازی، سامانه سوخت رسانی P۳F، جهاد خود کفایی، سیمیلاتور سوخو، ایلوشین،  بازآماد هواپیمای سوخو و سامانه رمپ پروازی بازدید و از نزدیک در جریان سامانه آموزش و پرواز این پایگاه قرار گرفت.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دانفورد و گراسیموف

مقامات نظامی مسکو و واشنگتن امروز توافق کردند تا اجرای هماهنگی های هوایی پیشین برای جلوگیری از برخورد نظامی در آسمان سوریه را به طور کامل ازسر بگیرند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دانفورد و گراسیموف

مقامات نظامی مسکو و واشنگتن امروز توافق کردند تا اجرای هماهنگی های هوایی پیشین برای جلوگیری از برخورد نظامی در آسمان سوریه را به طور کامل ازسر بگیرند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 سردار دهقان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز لازمه ثبات، امنیت ،عزت، دیپلماسی مذاکره و ایجاد توازن ،داشتن قدرت در حوزه های مختلف است.

سردار حسین دهقان در مراسم ششمین جشنواره  تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع گفت: ما به دنبال تولید قدرت هستیم  و توان و قدرت دفاعی در شرایط آشوبناک کنونی منطقه و جهان و عصر بی ثباتی در محیط پیرامونی امری اجتناب ناپذیر و حیاتی است که بحمدالله در دوره اخیر گام های بلندی در این ارتباط برداشته ایم.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 حسن روحانیرئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در پی خلق حماسه‌ای جدید است، افتخار جمهوری اسلامی ایران آن است که همه مقامات بلندپایه نظام، مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم، اقتدار مشروع خود را به دست آوردند.

حسن روحانی رییس جمهور روز سه شنبه و در دیدار  مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، مردم‌سالاری دینی را یکی از هدایای بعثت پیامبر اسلام(ص) دانست و تاکید کرد: ما در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره شجاعانه از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع و همه ما را دعوت به اجرای مُرّ قانون کرده اند، آکنده از امید و اعتماد مردم، در انتظار انتخاباتی سالم، امن، عادلانه و فراگیر که موجب افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشد، هستیم.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیگیری‌ مستمر فرمانده کل قوا در خصوص ارتقای سطح معیشت کارکنان ارتش گفت: یکی از مواردی که بنده بطور مرتب به معظم‌له گزارش می کنم، وضعیت پروژه چیتگر است.

در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقای سطح معیشت و مسکن کارکنان ارتش، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش به همراه مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش و تنی چند از مسئولان از پروژه‌های در حال ساخت چیتگر ارتش بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت.

در این مراسم امیر پوردستان ضمن بازدید از میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت پروژه چیتگر، خطاب به مدیرعامل و سایر مسئولین بتاجا گفت: ان‌شاءلله در سایه تلاش و کار سازندگی مستمر شما و پشتیبانی های سامانه فرماندهی آجا و الطاف حضرت صاحب الزمان (عج) شاهد پیشرفت روزافزون کارهای عمرانی باشیم و بدون شک این کار که برای سربازان آقا امام زمان (عج) انجام می دهید مورد عنایت و الطاف ایشان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنانش با اعلام آمادگی جهت کمک به پیشرفت کمی و کیفی پروژه چیتگر خاطرنشان کرد: واقعیت مطلب این است که انتظار کارکنان ارتش از این پروژه بیشتر از این است لذا نقایص این پروژه باید به سرعت مرتفع شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا تصریح کرد: یکی از مواردی که بنده بطور مرتب به معظم‌له گزارش می کنم، وضعیت پروژه چیتگر است و خدمت آقا عرض کردم، این مجموعه ای که در حال حاضر مشغول کارند بسیار فعال و با جدیت در حال سازندگی هستند تا به موقع پروژه ها را به افراد ذینفع تحویل دهند.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 روحانی

در عید پرشکوه مبعث پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی، بعثت را برنامه ای نورانی، جاودانه و تحول آفرین برای همه جوامع بشری خواندند و با اشاره به ضرورت ایستادگی برگرفته از تعالیم اسلام در مقابل دشمنان و زورگویان جهانی، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پیشِ رو، دشمنان اسلام و ایران را مأیوس خواهد کرد ضمن اینکه لازم است نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ از کلاه‌سبزهای رهایی گروگان تا کماندوهای واکنش سریع 

امروزه برای ارتش‌های دنیا، واکنش سریع به حملات احتمالی دشمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که کشورهای قدرتمند، هزینه‌های فراوانی جهت تربیت نیروهای کماندویی، تجهیز و آماده سازی آنها صرف می‌کنند. در جنگ‌های امروزی وجود نیروهای واکنش سریع و انجام عملیات سریع یک ضرورت محسوب می‌شود.
تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (با نماد اختصاری نوهد) زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که در سال ۱۳۷۱ به تیپ ۶۵ تغییر یافت. ماموریت اصلی این تیپ جنگ نامتقارن تعریف شده است. پرسنل این تیپ افرادی برگزیده از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق می‌باشد.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

تیپ 65 نوهد (کلاه‌سبز‌ها) معروف‌ترین یگان تکاوری نیروی زمینی ارتش است که در هرگونه شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، توانایی انجام هر مأموریتی به صورت نبرد تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی و سقوط آزاد در زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی، غواصی، رهایی گروگان، عملیات روانی، حفاظت از شخصیتها را دارد. این تیپ سازماندهی منحصر به فردی دارد. تیپ 65 با توجه به  ماموریت‌های مختلفی که برای نیروهای مسلح کشور در نظر گرفته شده است، ماموریت‌های ویژه‌ای را بر عهده دارد و تقریبا می‌توان گفت نیروهای وظیفه در آن حضور ندارند البته نه به صورت صد در صد چون در بعضی از بخش‌ها از کارکنان وظیفه استفاده می‌شود؛ اما یگان‌های عملیاتی غالباً از افسران و درجه داران پایور تشکیل شده‌اند.

به علت ماموریت‌های خاص و دشواری که به این تیپ ابلاغ می‌شود، کارکنان این تیپ باید دوره‌های خاص و ویژه را علاوه بر دوره‌هایی که همه کارکنان نیروهای مسلح طی می‌کنند، پشت سر بگذارند، به همین دلیل ویژگی‌های مهارتی خاصی پیدا می‌کنند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

این افراد با طی کردن آموزش‌های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات‌های ویژه در داخل خاک ایران و خارج از آن می‌باشند. درواقع این تیپ در سال ۱۳۴۹ تحت نام تیپ ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) توسط سرلشکر خلبان منوچهر خسروداد تاسیس گردید و هرساله  نیروهای مخصوص زبده را تربیت و آماده خدمت از مرزهای زمینی و خاکی کشور می‌نمود و بعدها این یگان از تیپ به لشکر ارتقا یافت.

نخستین تلاش‌ها برای شکل‌دهی نیروهای مخصوص در ارتش ایران به سال ۱۳۳۲ بازمی‌گردد. در این سال ۱۰ نفر از کارکنان نیروی زمینی ارتش شاهنشاهی برای طی دوره چتربازی به کشور فرانسه و ۲ سال بعد در بازگشت به کشور، واحد چتربازی را پایه‌گذاری کردند. این واحد در سال ۱۳۳۸ به گردان چتربازی ارتقاء یافت. در همان سال تیپ ویژه هوابرد با شماره ۲۳ به نام «تیپ نیروهای مخصوص» در قالب ۵۵ گردان عملیاتی، یک گردان پشتیبانی، یک دسته مخابرات و گروهان قرارگاه و آموزشگاه جنگ‌های نامنظم تشکیل شد. در سال ۱۳۴۹، نام این تیپ به تیپ  ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد تغییر یافت. ۱ سال پس از آن، دو یگان دیگر به نام‌های «رهایی گروگان» و گروهان «عملیات روانی» نیز به ساختار تیپ  ۲۳  اضافه شد.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

یک کلاه سبز باید بتواند در همه مناطق جغرافیایی مأموریتش را به خوبی اجرا کند و تنها نیروهایی که با موفقیت این آموزش‌ها را پشت سر بگذارند، می‌توانند در دوره‌های هوابردی شرکت کنند. تخریب، اطلاعات و عملیات، بهداری، مخابرات و سلاح‌های انفرادی و جمعی 5 مهارتی هستند که در دوره‌های هوابردی به نیروها آموزش داده می‌شود. با توجه به این آموزش‌ها، کلاه سبزها توانایی انجام هر نوع مأموریت در داخل و خارج از مرزهای کشور را دارند. کارکنان آموزش دیده این یگان قادرند انواع عملیات‌های آزادسازی اسرا و گروگان‌ها از دست دشمن را در تمام شرایط محیطی و آب و هوایی به اجرا بگذارند.

 مقر اصلی این تیپ در پادگان نظامی باغشاه (پادگان حر) قرار داشت

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیم فرماندهان ارتش بر حفظ این نیرو و محول کردن مأموریت‌های خاص و ویژه به آن بود. بنابراین در درگیری‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان که در اویل انقلاب ایران بسیار شایع بود، به طور فراگیر از این نیرو استفاده شد. پس از افشای طرح کودتای نوژه که بر طبق اعترافات عاملین آن قرار بود تعداد قابل توجهی از نیروهای این تیپ که از سرسپردگان رژیم شاهنشاهی نیز در تهران وارد عمل شده و کنترل نقاط حساس را در اختیار بگیرند، حسن روحانی، نماینده وقت مجلس شورای اسلامی، در جلسه مورخ ۲۳ تیر ۱۳۵۹ درخواست انحلال این نیرو را مطرح می‌کند که این امر با مخالفت مصطفی چمران، وزیر دفاع وقت مواجه شد. گفتنی است نیروهای سرسپرده این تیپ به سرعت توسط نیروهای انقلاب شناسایی و تصفیه شدند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

بیشتر عملیات‌های کلاه‌سبزها محرمانه است

با شروع جنگ ایران و عراق نیاز به ارتقای اندازه این نیرو به لشکر احساس شد؛ بنابراین لشکر ۲۳ تکاور تشکیل و ماموریت‌های مختلفی توسط این لشکر در طول جنگ ایران و عراق انجام گرفت؛ از جمله حضور تیپ ۶۵ این لشکر در عملیات بیت‌المقدس و عملیات کربلای ۵. نیرو‌های نوهد در جنگ‌های چریکی و برون مرزی فعالیت داشتند٬ عملیات تیپ نوهد بیشتر در خاک عراق انجام می‌شد. امااین تیپ با حضور در نبرد‌های کلاسیک نیز توانایی خود را نشان داده است. تیپ 65 نوهد درگیری‌های بسیاری با منافقین و کومله در کردستان داشت٬٬ کردستان ناآرام بود ولی  هیچوقت تصرف نشد؛ تیپ نوهد در کردستان و جنوب با همکاری شهید مصطفی چمران عملیات های بسیاری انجام دادند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

کلاه‌سبزها وارد می‌شوند

پس از پایان جنگ، نیاز به حضور یک نیروی ویژه در کشور ایران احساس شد، بنابراین با دستور فرمانده کل قوا در سال ۱۳۷۰، تیپ ۶۵ (سومین تیپ از لشکر تکاور مشتمل به ۳ گردان ۷۴۵، ۷۴۸ و ۱۵۴از لشکر ۲۳ جدا شده و به صورت مستقل درآمد. پس از جدایی، عنوان «تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد» برای آن انتخاب شد و از سال ۱۳۷۱۱ فعالیت تخصصی خود را آغاز کرد. در همان زمان رنگ رسمی لباس سربازان سبز انتخاب شد که موجب شد این نیروها در ارتش ایران «کلاه سبزها» لقب بگیرند. لازم به ذکر است که بیشتر عملیات‌های کلاه سبزها محرمانه  است.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

مانور تهران

سرلشکر امیر سپهبد صیاد شیرازی با توجه به ماموریت‌های حساس نیروهای ویژه و عمدتاً برون مرزی تیپ ۶۵، پیشنهاد برگزاری یک مانور شهری را مطرح کردند تا هم نتیجه آموزش‌های جدید این تیپ مشخص شود و هم توانایی نیرو مخصوص‌های این تیپ که پس از پایان جنگ در هیچ رزمایشی شرکت نکرده بود، محک زده شود. لذا در سال ۷۱، بنا بر تدابیر خود شهید صیاد شیرازی چند نقطه در شهر تهران به عنوان اهداف این مانور تعیین شد و نیرو مخصوص‌های این تیپ موظف شدند تا بدون در اختیار داشتن هرگونه سلاحی اهداف از پیش تعیین شده در تهران را در زمان مشخصی تسخیر کنند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

اهداف در نظر گرفته شده همچون برخی کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، تعدای از ادارات، بعضی از پادگان‌ها و حتی سازمان رادیو و تلویزیون آن زمان، که جزو اهداف از پیش تعیین شده بودند به گونه‌ای انتخاب شده بودند که هم از حساسیت بالایی برخوردار بودند و هم در مواردی ورود به آن‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسید؛ این در حالی بود که در این مانور نیروهای شهری موظف شده بودند که از این محل‌ها در برابر هر نیروی متخاصمی، در طول برگزاری مانور به شدت محافظت کنند که خوشبختانه نیرو مخصوص‌های تیپ ۶۵ نوهد موفق شدند اهداف از پیش تعیین شده را در  مدت زمانی کمتر از زمان تعیین شده به تسخیر خود درآورند.

یکی از نقاط قوت نیرو مخصوص‌های تیپ ۶۵ در این مانور آموزش ویژه‌ای بود که به همت شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان این تیپ، برای آن‌ها طراحی شده بود و این نیروهای مخصوص برای هرگونه نفوذ از بین بردن و تسخیر اهداف خود در عملیات‌های برون مرزی، از آن بهره‌مند بودند؛ آموزش‌هایی که طی آن نیروهای مخصوص این تیپ با لباس بومی هر منطقه و با لهجه و زبان خاص آن در پوششی از نیروهای محلی به اهداف مورد و نفوذ کنند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر


آموزش به نیرو های مسلح

غلام خلیلی به همراه تعدادی دیگر از نیرو مخصوص‌های زبده نوهد، دوره‌های اصلی و اولیه نیروی مخصوص را برای تعدادی از نیروهای مستعد برگزار کرد و آموزش‌های لازم را در پادگان حر که مقر سابق لشکر 23 نوهد بود، به آن‌ها انتقال داد. به دلیل گروگان‌گیری‌ها در شهر تیپ نوهد به شکل گیری واحد رهایی گروگان در نیروی انتظامی آموزش و کمک بسیاری انجام داد تا در سال ۷۴ نوپو به شکل منسجم‌تری درآمد که کمیته بازنشستگان تیپ ۶۵ نوهد نیز در آموزش این نیروها، کمک بسیاری در ابتدای امر داشتند.

آمادگی خاص و به صورت صد در صد این نیروها نیازمند این است که آنها هم از نظر فیزیکی و هم از نظر اعتقادی در شرایط ایده‌آل باشند. یعنی از نظر فکری و ذهنی نیز باید بتوانند عملیات‌های دشوار را به اجرا درآورند.
البته نکته قابل توجه این است که نیروهای تیپ 65 نوهد، با غالب سلاح‌ها آشنایی داشته و امکان شلیک با آنها را در اختیار دارند. آموزش شلیک و بکارگیری وینچستر، سلاح‌های تک تیرانداز، انواع کلت‌ها و مسلسل‌ها، انواع تیربارها، آر پی جی و دیگر دوش پرتاب‌ها، انواع سلاح‌های خودکار و نیمه خودکار و . . . از جمله آموزش‌هایی است که یگان‌های تیپ 65 دیده و کاملا با استفاده از این سلاح‌ها آشنا هستند.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

از آن رو که کارکنان این تیپ تحت شرایط خاص آموزشی و آمادگی قرار می‌گیرند و از آموزش‌های اعتقادی هم بهره‌مند هستند، به همین دلیل همیشه در شرایط آمادگی صد در صد به سر می‌برند تا در طول 24 ساعت شبانه روز و در تمام ایام سال به محض ابلاغ دستور، خودشان را به محل انجام ماموریت برسانند و با توجه به مهارت‌ها و تخصص‌هایی که دارند، ماموریت خود را به نحو احسن به پایان برسانند.

این نیروها با وجود آنکه دارای تجهیزات خاصی هستند اما به دلیل دست یافتن به اوج آمادگی، در هر شرایطی می‌توانند خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل ماموریت برسانند که این قابلیت‌ها را فقط "یگان‌های واکنش سریع"، در سطح نیروهای مسلح دارند.


اعزام به خلیج عدن

در دی ماه سال 93 بود که سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برخی از کماندوهای تیپ نوهد را به خلیج عدن اعزام کرد تا در عملیات‌های نیروی دریایی و حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران حضور مستقیم داشته باشند. بیش از 5 سال است که ناوگروه‌های دریایی ارتش در راستای حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های دوردست، به این مناطق خصوصا دریای سرخ و خلیج عدن اعزام می‌شوند. تاکنون 32 ناوگروه به این ماموریت‌ها اعزام شده و توانسته‌اند در 160 درگیری با دزدان دریایی، کشتی‌های ایرانی و خارجی را از چنگ آنها نجات دهند. غالب این درگیری‌ها توسط تفنگداران دریایی ارتش انجام شده است.

ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر

ناوگروههای 32گانه ارتش تاکنون بیش از 2هزار کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را در آبهای بین‌المللی اسکورت کرده‌اند.

رهایی گروگان

با افزایش گروگان‌گیری‌ها در جهان نیاز به تشکیل تیم رهایی گروگان در نیروهای مسلح احساس شد. در ایران نیز ابتدا این ماموریت به ارتش و تیپ۶۵ نیروی ویژه هوابرد واگذار شد. دوره رهایی گروگان ۱۸ ماه طول می‌کشد. بعد از اتمام تمامی دوره ها در تیپ ۶۵ فرد با آموزش دوره رهایی گروگان عضو یک واحد از تیم رهایی گروگان درمی‌آید.
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 
 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت سال جدید گفت : هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار در کشور است و نیرو های مسلح هر سال با افزایش توان نظامی خود سطح بازدارندگی را ارتقاء می دهند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)در ادامه اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:امنیت یکی ازشاخص های اصلی کشور است و قرارگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از دستاورد های نظام مقدس جبهه ی اسلامی در سال جدیدم مانند سنوات گذشته فعالیت و تلاش خود را برای افزایش توان رزم بازدارندگی به کار خواهد بست.
امیر اسماعیلی افزود: در سال جدیدکه به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است به یاری خدا با کوشش کارکنان جان بر کف پدافند هوایی شاهد اخبار خوبی در حوزه پیشرفت های پدافندی و افزایش توان عملیاتی خواهیم بود.  

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ارتش, 29 فروردین روز ارتش, روز ارتش, روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

 

 

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.


چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد

 

ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد. همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین نیروهای دریایی در منطقه غرب آسیا، از سال‌های اخیر تلاش دوچندانی برای ارتقا و افزایش توان رزمی - آموزشی خود کرده است و امروزه این نیرو به عنوان نیرویی قدرتمند در سطح منطقه به خصوص در خلیج فارس و دریای عمان به حساب می‌آید.

 

یکی از مهمترین اقدامات نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر، حضور در آب‌های آزاد بوده که این اقدام با دستور مستقیم فرماندهی کل قوا آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است که در همین راستا، از سال 88 تا کنون حدود 40 ناوگروه به منطقه خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب المندب در آب‌های نزدیک به یمن، اعزام شده است و غیر از این موارد، تعدادی هم ناوگروه صلح و دوستی به کشورهای مختلف جهان، توسط نیروی دریایی اعزام شده است.
عملکرد نیروی دریایی ارتش در مورد ماموریت‌های‌ مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن، نشان می‌دهد که امروزه نیروهای ایرانی و ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی، از آمادگی قابل ملاحظه‌ای در مقابله با تهدیدات برخوردارند چه اینکه تاکنون، بیش از 3844 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش توسط شناورهای ایرانی در آن منطقه که منطقه‌ای بسیار پرخطر است، توسط شناورهای ایرانی اسکورت شده است.
غیر از این اسکورت‌ها، نیروی دریایی ارتش تاکنون توانسته ده‌ها عملیات رهایی گروگان و رهایی کشتی‌های تجاری دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالیایی را در آب‌های آزاد خلیج عدن به موفقیت به انجام برساند که در مهمترین مورد، کشتی تجاری کشور چین توسط تکاوران ایرانی از چنگ دزدان دریایی رهایی یافت و موجب شد که دولت چین رسما از نیروی دریایی ارتش ایران قدردانی کند.
این موارد نشان می‌دهد که ایران به عنوان کشوری با موقعیت استراتژیک در خاورمیانه و در اختیار داشتن تنگه استراتژیک هرمز و در اختیار داشتن مرز با بسیاری از کشورهای مهم منطقه، قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و کشورهای همسو از جمله روسیه، چین، عراق، سوریه و کشورهای دیگر می‌توانند با ایران همکاری‌های بیشتر داشته باشند.
هم‌اکنون، نیروی دریایی ارتش ایران درصدد است که 2 منطقه بزرگ دریایی در سواحل خود در دریای عمان بسازد که ساخت این مناطق دریایی و همچنین ساخت 3 پایگاه نظامی مهم دیگر در همان منطقه ساحلی، نشان از گسترش توان دریایی ایران در آینده نه چندان دور است.
علاوه بر اینها، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزو سازندگان کشتی‌های جنگی در سطح جهان و جزو 3 کشور سازنده شناورهای بزرگ نظامی در سطح منطقه غرب آسیا است. در همین زمینه، در سالیان اخیر با حمایت‌های فرمانده کل قوا آیت الله خامنه‌ای، جمهوری اسلامی ایران موفق به طراحی، ساخت و تجهیز شناورهایی در کلاس واسپر شده است که این شناورها در ایران تحت عنوان "پروژه‌های موج" شناخته می‌شوند.
در حال حاضر، 2 فروند از محصولاتِ مجموعه پروژه‌های موج، با عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی ایران
 — جماران (الحاق به ناوگان جنوب نداجا در سال 88) و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران — دماوند (الحاق به ناوگان شمال نداجا در سال 93) روی آب بوده و عملیاتی هستند و تاکنون نیز بارها به ماموریت‌های برون مرزی اعزام شده‌اند.
علاوه بر این پروژه‌ها، طبق اعلام مسئولان نیروی دریایی ارتش 3 ناوشکن بزرگ از کلاس موج نیز برای الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران در دست ساخت هستند. یکی از این ناوشکن‌ها هم اکنون مراحل پایانی خود را گذرانده و در مرحله تجهیز و نصب تزئینات داخلی است، این ناوشکن، "سهند" نام دارد.
آنچه که از این شناور به عنوان جدیدترین شناور نظامی ایران که مدرن‌ترین شناور ایرانی نیز ناو گرفته، منتشر شده است، نشان می‌دهد که توان تخصصی و مهندسی نداجا در ساخت شناورهای نظامی بسیار بالا رفته و ایران توانسته شناوری با قابلیت رادارگریزی و پنهان کاری (راداری
 — بصری) بسازد.

به‌نظر می‌رسد که آینده نیروی دریایی ایران با توجه به پروژه‌های ساخت شناورهای جدید، آینده‌ای درخشان و قابل توجه باشد، به طوری که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در آینده پایگاه‌های نظامی — دریایی در برخی کشورهای منطقه هم داشته باشد، چیزی که سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز به آن اشاره مستقیم داشته است.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 13 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 مرحله نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 8 اسفند ماه در منطقه عمومی جنوب کشور از تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند،  با اعلام رمز "یا زهرا(س)" از عرشه ناوشکن سهندآغاز شد.ین رزمایش، در محدوده‌ای به‌وسعت 2 میلیون کیلومترمربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه و اسقرار تیپ‌های تکاور دریایی و عملیات ویژه در سرتاسر سواحل مکران تا فاصله 24 مایل دریایی معادل 44 کیلومتر اجرا شد.

در روز نخست از مرحله نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95  صدها تن از تکاوران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نداجادر بخش‌های مختلف سواحل مکران (سواحل دریای عمان) مستقر شدند و با سلاح‌های متنوع و جدیدی خود، انواع رزم‌ها را تمرین عملی کرده و توانایی‌ها خود در مقابله با نفوذ دشمن به خط ساحلی کشورمان را تمرین کردند. یگان‌های شناور مستقر در منطقه عمومی رزمایش در فواصل دور دست تا مدار 10 درجه نسبت به تامین امنیت خطوط کشتیرانی و اسکورت شناورهای تجاری و نفتکش عبوری در منطقه اقدام کردند.

 

 

در دومین روز از رزمایش برای اولین بار در کشور، عملیات پرش چترباز از هواپیماهای بال ثابت F-27 توسط چتربازان نیروی دریایی ارتش صورت گرفت.در ادامه روز دوم رزمایش نداجا، عملیات ترکیبی مین روبی به صورت صوتی و مغناطیسی توسط بالگردهای مین روب یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه رزمایش با موفقیت انجام شد.

 

 آخرین مرحله از رزمایش دریایی ولایت 95 برای نخستین بار سامانه‌های پرتاب موشک‌های هوشمند دهلاویه و "نصیر" جدید ترین موشک کروز دریایی ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و با موفقیت اهداف خود را منهدم کردند.

 در روز پایانی رزمایش اژدر "والفجر" جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک شد و هدف شناورش را منهدم کرد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 27 اسفند 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جانشین فرماندهی کل ارتش با تأکید براینکه مشکل ایران و آمریکا ریشه ای و حل نشدنی است، گفت: هرگونه تجاوز به ایران از سوی هر کشوری با پاسخ کوبنده از سوی نیروهای مسلح همراه است.

 

 

امیر احمدرضا پوردستان در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۴۲ شهید شهرستان صومعه سرا که عصر پنج شنبه در مصلای مسجد جعفری این شهر برگزار شد، اظهار کرد:جنگ ایران علیه باطل برگرفته از آموزه های فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ برای براندازی نظام مقدس اسلامی آمریکا یک نمونه از این جنگ ها را علیه ایران به راه انداخت، اظهار کرد: در مدت زمان ۱۸ ماهه انواع و اقسام فشارها و تحریم ها، توطئه، ترور و ایجاد ناامنی با محوریت غرب کشور علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفت.سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه هدایت و رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه سبب شکست توطئه آمریکایی ها شد، تأکید کرد: هنوز این تهدیدات ادامه دارد آن هم به این دلیل ریشه ای بودن مشکل ایران با آمریکا است.

 

جانشین فرماندهی کل ارتش ورود آمریکا در سال ۲۰۰۱ به منطقه را با هدف حمله به جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: آنها با ساختن یک حادثه ساختگی با عنوان ۱۱ سپتامبر با کمک مالی عربستان می خواستند از این موضوع به عنوان بهانه ای برای حضور در منطقه غرب آسیا بهره برده و به ایران حمله کنند.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

عضو شورای اجتماعی و مدیرکل مرکز تحقیقات و ابتکارهای سیاست خارجی در روسیه در مقاله‌ای به تشریح علل حمله شدید مقامات آمریکایی به ایران در سایه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا پرداخت.

 ترامپ

"ورونیکا کراشنین کووا" در مقاله خود در روزنامه "کومسومولسکایا پراوادا" به ادعاهای واهی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دستیارانش علیه ایران اشاره کرد و نوشت: جیمز ماتیس وزیر دفاع ترامپ "ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان" قلمداد کرد و ماکیل فلین مشاور امنیت قومی او نیز اعلام کرد که ایران "جان شهروندان را به خطر می اندازد". در این میان، ترامپ ابراز عقیده کرد که ایران "کشور شماره یک تروریستی است" و تهران را متهم کرد که "هواپیماهای ما را تعقیب و کشتی های ما را با قایق های کوچک خود محاصره می کند".

وی در رد ادعای ترامپ افزود: چه تعداد قایق کوچک ایرانی برای محاصره یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس نیاز است؟ ملاحظه کنید، در سواحل ایران و نه سواحل آمریکا.

کراشنین کووا این سوال را مطرح کرد که چرا واشنگتن این حمله شدید را علیه ایران به راه انداخته است؟

وی در پاسخ به این سوال به دلایل زیر اشاره کرد:

- ایران آخرین کشور مستقل در خاورمیانه است که آمریکا در طول 40 سال نتوانسته است این کشور را زیر سلطه خود ببرد.

- ایران یک تمدن منحصر و یگانه برپایه خودش و برخوردار از یک هویت ذاتی قوی است؛ همانند روسیه.

- ایران آخرین منبع بزرگ نفت در خاورمیانه است که آمریکا به هیچ شیوه‌ای نتوانسته است آن را تحت سیطره خودش قرار دهد.

اما در مسیر مقاصد خصمانه آمریکا علیه ایران، یک مانع بسیار بزرگ وجود دارد و آن هم روسیه است. اکنون واشنگتن بدنبال راهی است تا میانه دو کشور ایران و روسیه برهم بزند.

یک منبع بلندپایه در کاخ سفید بدون اینکه بخواهد، اذعان کرد که بهبود رابطه با پوتین از نظر ترامپ، از طریق پایان دادن به ائتلاف نظامی و دیپلماتیک بین روسیه و ایران است.

اینگونه تصویر روشن و واضح شد: وقتی ترامپ می گوید که می خواهد در کنار روسیه با تروریسم بجنگد، از ما انتظار دارد که از ایران به عنوان شریک واقعی خودمان در مبارزه با تروریسم دست برداریم.

اما اگر ترامپ واقعا می خواهد تروریسم را از بین ببرد، پس خودش به تنهایی این کار را بکند. دلیلی ندارد که رو به ایران یا روسیه کند و از آنها کمک بخواهد.

ترامپ فقط باید گوشی تلفن را بردارد و به عربستان و قطر و نیز ترکیه زنگ بزند و بگوید: "آقایان، قصابان خود را خارج کنید تا به تروریسم پایان بدهیم".

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 24 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی در جمع خبرنگاران گفت: هر پیشرفتی در کشور در سایه امنیت بدست می آید و اگر امنیت در کشور نباشد به هیچ چیز از علم,آموزش, بهداشت دسترسی نخواهیم داشت. اگر امنیت را تامین نکنیم هر اقدامی که انجام شود وقتی مورد هجوم قرار بگیریم در کمترین زمان ممکن هر چه داریم از بین می رود, ما نیازمند امنیت هستیم تا بتوانیم در ابعاد گوناگون رشد کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ایمان، ولایت مداری، ایثار را ازجمله ویژگیهای مدیریت جهادی برشمرد و افزود: اگر به توانمندی خود تکیه کنیم ما می توانیم به قله های بلند برسیم و با بستن علم صنعت می توانیم در عرصه های گوناگون پیشرفت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت جهادی نبود ما نمی توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم؛ در 30 بهمن 88 وقتی که ناوشکن جماران توسط فرمانده معظم کل قوا به ناوگان دریایی ایران الحاق پیدا کرد دنیا باور نمی کرد که چینن اتفاقی افتاده است اما ایثار، از خودگذشتگی و بهره گیری از توانایی علمی سبب شد ما این ناوشکن را بسازیم..

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: ما با مدیریت جهادی توانستیم ناوشکن بسازیم و در سال 88 ناوشکن جماران توسط رهبر انقلاب الحاق شد اما دنیا باور نمی کرد. ببینید چه کسانی ایثار کردند , مل نیازمند اینگونه مدیران در تمام سطوح هستیم.اگر ویژگیهای مدیریت جهادی در کشور در میان مدیران تمام سطوح باشد ما مشکلی نداریم.

امیر سیاری با اشاره به ابعاد گوناگون مدیریت جهادی در دفاع مقدس یاد آور شد: ما در دفاع مقدس بدون نامگذاری مدیریت جهادی را اجرا کردیم و امروز نیازمند آن هستیم که این سبک مدیریت را بازخوانی و بازنویسی کنیم و در دانشگاهها مطالعه و تبیین کنیم.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 24 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک رسانه غربی امروز در گزارشی از دریافت مبالغ هنگفتی وجه نقد توسط مقامات دولت «دونالد ترامپ» از گروهک منافقین برای سخنرانی در جمع عناصر این گروهک پرده برداشت.

«جان گامبرل» خبرنگار آسوشیتدپرس امروز در گزارشی فاش کرد که یکی از مقامات ارشد کابینه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا و دست کم یکی از مشاوران وی برای سخنرانی در جمع گروهک منافقین مبالغی پول از آن ها دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش، «الین چائو» که در هفته جاری برای تصدی وزارت حمل و نقل در کابینه ترامپ از مجلس سنا رأی اعتماد گرفت، برای یک سخنرانی ۵ دقیقه ای در سال ۲۰۱۵ میلادی در تجمع شاخه نظامی گروهک منافقین مبلغ ۵۰ هزار دلار وجه نقد دریافت کرده است.

در ادامه این افشاگری آمده است: «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک که اکنون از نزدیکان  ترامپ و عضو گروه مشاوران وی است نیز مبلغ نامشخصی برای سخنرانی در میان این گروهک دریافت کرده است تا بر اساس خواسته های آن ها سخنانی را بیان کند.

«جان گامبرل» خبرنگار آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش چنین افشاگری می کند: چندین تَن از مقامات پیشین آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات از جمله سخنگوی سابق کاخ سفید و مشاور فعلی ترامپ یعنی «نیوت گینگریچ» نیز برای گروهک منافقین سخنرانی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که در حالی که برخی از این افراد به دریافتی های خود اذعان کرده اند، گروه دیگر از اعلام رسمی آن امتناع ورزیده اند.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 17 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در سال ۱۹۹۱ یا سال ۲۰۰۱ میلادی که آمریکا با پشتیبانی ۳۰ کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می‌خواستند به ایران حمله کنند.

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا حضور یافت و لباس سربازی را یک لباس پر افتخار دانست.

وی در جمع کارکنان پایور و ظیفه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا گفت: اگر کشوری یا ملتی برای جنگ آماده باشد و در برابر ناملایمات و ناسازگاری‌های دشمن نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد لذا کسب آمادگی در جنگ خیلی مهم است و امروز که فرصت داریم باید خودمان را آماده کرده و قابلیت‌ها و توانمندی‌های خودمان را ارتقاء بدهیم.

 جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه سخنانش، اعتماد به نفس سربازان، احساس امنیت برای مردم و بازدارندگی برای دشمنان را از برکات آمادگی رزمی خواند و تصریح کرد: وقتی که سرباز یا یگان نظامی سلاح  و مأموریت خود را بشناسد و مأموریت خود را تمرین کرده باشد موجب اعتماد به نفس می‌شود و از طرفی زمانی که مردم بدانند یگان‌های نظامی با قدرت آماده مقابله با دشمن هستند احساس امنیت می‌کنند و دلشان قرص خواهد شد و دشمن هم وقتی این آمادگی را ببیند دیگر جرأت حمله به کشورمان را نخواهد داشت و این یعنی بازدارندگی.

امیر پوردستان در ادامه افزود: در سال 1991 یا سال 2001 میلادی که آمریکا با پشتیبانی 30 کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می خواستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند اما زمانی که این آمادگی را دیدند و متوجه شدند در کشور ما یک رهبر هوشمند و مدبر وجود دارد که به زیبایی کشور را اداره می کند و مردم را نیز دیدند که پشتیبان رهبر عزیزشان هستند فهمیدند با این کشور نمی شود مقابله کرد و این از برکات آمادگی است.

وی در ادامه خطاب به سربازان و جوانان اظهار داشت: آمادگی‌های نظامیان در زمان صلح برای دشمنان پیغام دارد و او را دچار تزلزل می‌کند و در آرایش دشمن خلل ایجاد می‌کند لذا این آمادگی‌ها را باید حفظ کنیم. اینها لازمه یک یگان نظامی است و یک یگان نظامی زمانی می‌تواند بازدارندگی داشته باشد که این آمادگی‌ها را در خود احساس کند و در هر لحظه برای ارتقای توانمندی‌های خود بکوشد که بحمد الله در ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان لباس سربازی را یک لباس پرافتخار دانست و خاطر نشان کرد: سربازان عزیز باید قدر لباس سربازی را بدانند چرا که  یک لباس پر افتخار است که امروز توفیق بر تن کردن آن نصیب شما شده همانگونه که در دوران دفاع مقدس پدران شما آن را برتن کردند و از اسلام، قرآن و حدود و ثغور این مرز و بوم دفاع نمودند.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : بزرگترین رزمایش دریایی با عنوان ولایت 95 آخر بهمن ماه سال جاری در شمال اقیانوس هند در مدار10 درجه شمالی عرصه بین المللی برگزار می شود

 



امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

وی یادآور شد: نیروی دریایی ماموریت‌های دفاعی را به صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی‌های نفت کش و تجاری انجام می‌شود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه تا کنون امنیت چهار هزار کشتی در همین زمینه برقرار شده است، اظهار کرد: در هر منطقه‌ای که کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران انرژی مورد نیاز و کالاهای اقتصادی کشور را حمل می‌کنند باید نیروی دریایی ارتش در آن منطقه حضور داشته باشد تا مورد تهاجم دزدان دریایی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: دیپلماسی دریایی و ارتباط با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای انتقال فرهنگ و نمایش توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویکردهایی است که به صورت ویژه در نیروی دریایی ارتش دنبال می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ناوهای ایرانی تا کنون به همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اند و در آینده‌ای نزدیک به اقیانوس اطلس و آرام نیز سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای نیروی دریایی ارتش حرکت در جهت تولید تجهیزات است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک زیردریایی کلاس فاتح، ناوشکن سهند و ناو موشک انداز دیگری به توان دفاعی این نیرو اضافه خواهد شد.

دریادار سیاری اضافه کرد: در آینده‌ای نه چندان دور نیروی دریایی در جهت تامین تجهیزات دریایی دست نیاز به سوی هیچ کس دراز نخواهد کرد زیرا در شرایط فعلی با اقتدار جوانان این کشور به این توانمندی دست یافته ایم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که سواحل مکران در شمال سواحل دریای عمان به عنوان یک گنج ارزشمند به حساب می‌آید، خاطر نشان کرد: به طور قطع اگر این منطقه آباد شود در بحث توسعه دریایی کشور می‌تواند دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توسعه دریایی کشور زیر سایه امنیتی دریایی به وجود می‌آید و تامین امنیت این حوزه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

دریادار سیاری ادامه داد: در این زمینه نیروی دریایی ارتش با وجود محدودیت‌های موجود با طرح‌های دولت زمینه رشد و توسعه این منطقه را فراهم خواهد کرد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: 12 بیمارستان ارتش در تهران، یک پایگاه بالگردی در آبیک و تمام پادگان‌های پایتخت برای کمک‌رسانی به ساختمان حادثه دیده پلاسکو آماده‌ باش هستند

 

 خبرگزاری فارس: آماده‌باش 12 بیمارستان ارتش، یک پایگاه بالگردی و تمام پادگان‌های پایتخت                                                   

 

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش امروز در بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: از ابتدای این حادثه ارتش مراتب آمادگی خود را اعلام کرد و از نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستان‌های ارتش در تهران اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از حادثه نیروگاه دانشگاه افسری به منطقه اعز ام شدند اما بنا به تشخیص ستاد بحران و با توجه به ازدحام زیاد نیروهای امدادی مقرر شد ارتش به عنوان نیروی پشتیبان حضور داشته باشد و یک دستگاه برش نیز در منطقه باقی ماند.

امیر پوردستان با اشاره به آمادگی ارتش برای کمک به این حادثه خاطرنشان کرد: دژبان مرکز ارتش آمادگی دارد تا در صورت نیاز به نیروهای ناجا کمک کند؛ همچنین ارتش ظرفیت انسانی زیاد و خطرپذیری دارد و می‌تواند با تجهیزات و بالگردهایی که دارد در بحران‌ها کمک کند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیاز است ستاد بحران تفاهمنامه‌ای را با ارتش داشته باشد تا در صورت بروز چنین حوادثی و با توجه به آمادگی و اثرگذاری ارتش بتوانیم کمک‌رسانی به موقع انجام دهیم.

وی با  اشاره به آمادگی یگان‌های ارتش برای کمک‌رسانی به این حادثه گفت: تمام پادگان‌های تهران و یک پادگان مهندسی بروجرد در حال آماده باش هستند و همچنین یک پادگان در تهران برای حضور لودر و کمپرسی‌های که در صورت لزوم به منطقه  اعزام شوند آمادگی دارد.

امیر پوردستان اضافه کرد: یک پایگاه بالگردی ارتش در آبیک آماده کمک‌رسانی است و همچنین 12 بیمارستانی که ارتش در تهران دارد آماده کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستند.

وی در پایان گفت: عمق فاجعه به گونه‌ای است که امدادرسانی بیشتر با حضور نیروهای مختلف امکان‌پذیر نیست.

  

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 2 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 نیروی هوایی ارتش

سخن از فرمانده‌ای شجاع از فرماندهان لشکر اسلام است؛ فرمانده‌ای که اگرچه به عنوان معاون عملیات نهاجا خدمت می‌کرد؛ اما آرزویش شهادت و دفن شدن در بین بچه بسیجی‌ها بود.

دی ماه سال ۱۳۷۳ بود که جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و از جمله منصور ستاری (فرمانده وقت نهاجا) و سید علیرضا یاسینی (رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده نهاجا) برای بازدید از پایگاه هوایی اصفهان عازم این شهر شدند.

هواپیمای آنان در هنگام بازگشت و در مانند چنین روزی یعنی در پانزدهمین روز از دی ماه سال ۱۳۷۳، دچار سانحه شد، سقوط کرد و این عزیزان به همراه جمعی دیگر از پرسنل غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت رسیدند.

و در این بین، شهید حاج مصطفی اردستانی، معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بود؛ فرمانده‌ای که تنها چهار روز قبل از حادثه، ۴۵ سالگی‌اش را پشت سر گذاشته بود.

این افتخار برای او بس است که پس از پایان دفاع مقدس، به دریافت مدال پُرافتخار «فتح» از دستان مبارک رهبر مجاهد انقلاب نائل آمد و حضرت آقا پس از شهادتش، روح وی را با این جملات نوازش فرمودند: «شهید اردستانی یکی از پاک ‌ترین، مخلص ‌ترین و مومن ‌ترین افراد تمام قشرها بود. او عنصری فدایی و شهیدی زنده بود و عزیزانی از قبیل شهید اردستانی و دیگر دوستانی که به شهادت رسیدند، داغی است بر دل هرکسی که نسبت به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران احساس خویشاوندی و نزدیکی می‌کند. برای من و ملت عزیز این یک داغ بزرگ بود. با بودن شهید اردستانی در عملیات، قلب من آرام بود.»

او متولد ۱۱ دی ماه سال ۱۳۲۸ در روستایی از توابع پیشوای ورامین است. مصطفی در همان دوران نوجوانی و از سال ۱۳۴۲ به بعد، با مبارزان انقلابی مردمی همراه شد و به عشق حضرت امام، در راهپیمایی‌ها علیه رژیم ستمشاهی شرکت می‌کرد.

او در سال ۱۳۵۰ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و دوره تکمیلی این رشته را هم در آمریکا گذراند. او سپس در پایگاه چهارم شکاری دزفول و همچنین در پایگاه ششم شکاری به خدمت مشغول شد و البته به عنوان نیرویی حزب اللّهی در بین خلبانان نیروی هوایی شناخته می‌شد.

چیزی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگذشته بود که جنگی تمام عیار بر ملت ایران تحمیل شد و مصطفی از همان ساعات آغازین دفاع مقدس، همراه و همگام با مردم و نیروها بود.

او چنان به قلب دشمن می‌تاخت که همگان را هم به تکاپو می‌انداخت و البته تلاش داشت تا با چنین جملاتی، انگیزه مضاعفی به همه رزمندگان و همرزمانش بدهد: «دوستان! هرکس در حسرت حضور در کربلاست، بداند که این جا کربلاست؛ بدانید فرزند زهرا (س)، آقا امام زمان (عج)، نظاره گر ما است.»

رشادت‌ها و دلاوری‌های او چنان ادامه یافت که در سال ۱۳۶۰ به عنوان فرمانده پایگاه پنجم شکاری امیدیه اهواز منصوب شد و در ادامه توفیق خدمت در پایگاه دوم شکاری به عنوان معاون عملیات و همچنین مدیریت آموزش عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نصیبش شد.

او را باید یکی از صمیمی‌ترین دوستان و همراهان شهید عباس بابایی دانست؛ تا آنجا که پس از شهادت شهید بابایی، پست وی یعنی معاونت عملیات نهاجا را بر عهده گرفت و تا زمان شهادت، در این سِمَت باقی ماند.

او یکی از فداکارترین فرماندهان نیروی هوایی ارتش بود که علی‌رغم مقام‌های فرماندهی‌اش، شخصا در عملیات‌ها شرکت می‌کرد و توانست بیش از ۱۷۰۰ ساعت پرواز در خاک میهن و بیش از ۴۰۰ پراز در خاک دشمن را در زمان هشت سال دفاع مقدس به ثبت برساند. او همچنین توانست رکورد ۱۳ سورتی پرواز را در یک روز به نام خود ثبت کند و از این رو، «شیر نهاجا» خوانده  می شد.   

سردار مصطفی اردستانی سرانجام در چنین روزی، به آرزوی دیرینه اش رسید و به ملاقات شهدا نائل آمد؛ اما پیش از آن، این آرزو را در قالب ادعیه ای در ابتدای وصیت نامه اش آورده بود: «اللّهم اجعلنی مِن جُندک فانّ جندک هم الغالبون و اجعلنی مِن حزبک فانّ حزبک هم المفلحون و اجعلنی مِن اولیائک فانّ اولیائک لا خوف علیهم و لا هم یحزنون؛ اللّهم انّی اسئلک ان تجعل وفاتی قتلا فی سبیلک، تحت رایه نبیّک مع اولیائک و اسئلک ان تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک؛ اللّهم اجعل لی مع الرّسول سبیلا؛ حسبی الله؛ ما شاء الله.»

او در ادامه وصیت نامه اش از خدا می‌خواهد تا صفتی از صفات اخلاقی هر یک از حضرات معصومین(ع) به وی عنایت فرماید: «الهی از عمق جانم و با تمام وجودم شهادت می دهم به وحدانیت تو و رسالت محمد (ص) و امامت علی (ع) و اولاد طاهرین او و از تو می خواهم که به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین، پنج تن آل عبا که تمام جهان به خاطر آنها برپاست، مرا از دوستان علی و اولاد علی قرار دهی. به حق علی بن حسین زین العابدین به من لذت عبادت و به حق باقرالعلوم لذت علم و به حق امام صادق لذت صداقت و به حق امام کاظم لذت فرو بردن غضب و به حق امام رضا لذت رضایت از الله و به حق محمد بن علی لذت جود و ایثار و سخاوت و به حق علی بن محمد لذت هدایت و به حق امام حسن عسکری لذت سرباز و رزمنده اسلام بودن و به حق امام مهدی، لذت فرماندهی بر سپاه اسلام را عنایت کن.»

او در ادامه همین وصیت نامه از همگان حلالیت می طلبد و می‌نویسد: «من برای همسر و فرزندانم شوهر و پدر خوبی نبودم؛ چون خودم را مدیون انقلاب و اسلام می دانستم ولی همه را دوست داشتم به خاطر خدا؛ اگر نتوانستم وقتم را صرف آنها بکنم به دلیل نیاز اسلام و ملت مسلمان بود. امیدوارم که مرا ببخشند و برایم دعا کنند. شاید خداوند از گناهان من بگذرد. بعد از من گریه و زاری نکنند و اگر دلشان می‌سوزد، به حال محمد و آل محمد بسوزد. و خواهش می‌کنم اصلا عکس مرا چاپ نکنید و برای من تبلغ نکنید و برای محمد و آل محمد و اسلام تبلیغ کنید. اگر از من جنازه‌ای ماند در بهشت زهرا در بین بسیجی ‌ها دفن کنید و همه چیز مانند آنها باشد. من حاضر نیستم کسی بعد از من در رنج بیفتد؛ در هیچ مورد. والسلام؛ محتاج دعای همه.»

و البته متن این وصیت نامه، پس از تدفین این شهید بزرگوار به دست آمد و از این رو، محل دفن شهید اردستانی در صحن امامزاده جعفر در پیشوای ورامین است.

و اینک پایان بخش این گفتار، خاطره ای است از یکی از همرزمان این شهید والامقام درباره مهر و محبت شهید بابایی و شهید اردستانی نسبت به یکدیگر: «شهید مصطفی اردستانی و شهید عباس بابایی از ابتدای آشنایی، ارادت خاصی به یکدیگر داشتند. یکی از روزها و صبح خیلی زود برای رفتن به عملیات از ساختمان خارج می‌شدم که شهید اردستانی را دیدم. نشسته بود و یک پوتین گِلی را می‌شست. جلوتر رفتم و گفتم: حاج مصطفی! کجا رفته‌ای که اینقدر پوتین‌هایت گِلی شده است؟ کمی سکوت کرد و سپس، در حالی که آرام آرام اشک می‌ریخت، گفت: این پوتین‌های عباسه؛ نزدیک صبح از منطقه عملیاتی برگشته؛ هرچی اصرار می‌کنم تا برای بازدید منطقه، از هلی‌کوپتر پایگاه استفاده کنه، قبول نمی‌کنه و میگه این‌ها برای کارهای ضروریه. حالا من هم می‌ خوام تا حداقل، کار کوچکی برایش انجام بدهم.»

روحشان شاد و یادشان گرامی.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 17 دی 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , me88.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com